Maria se pregătește pentru interviul de angajare. Ce face pentru a fi sigură că obține jobul dorit
Eticheta la interviul de angajare este extrem de importantă pentru a face o primă impresie bună în fața recruiterului. Maria știe acest lucru așa că și-a pregătit un plan care, dacă îl va urma îndeaproape, o va aduce mai aproape de job-ul mult visat.
Pașii pe care trebuie să îi urmeze îi găsiți mai jos.
1. Își pregătește un CV clar și are grijă să nu îi scape nicio greșeală gramaticală la redactare. O astfel de greșeală îi va aduce o bilă neagră în fața angajatorului care va crede că nu dă atenție detaliilor.
2. Își pregătește vestimentația cu care se va prezenta la interviul de angajare. Maria știe că hainele pe care le va purta cu această ocazie trebuie să îi ofere o imagine de profesionist. Fusta nu trebuie să fie prea scurtă, ci mai degrabă până la genunchi. Bluza nu trebuie să fie excesiv de decoltată. Pe deasupra va purta un sacou. Culorile țipătoare și accesoriile complicate și mari ies din discuție.
3. Odată ajunsă la interviul de angajare, Maria va da dovadă de o atitudine hotărâtă. Va strânge mâna angajatorului uitându-se în ochii lui și va zâmbi. Așa va arăta că îi face plăcere întâlnirea.
4. Pentru că își dorește mult să obțină job-ul, ea este pregătită să anticipeze întrebările recruiterului și să îi puncteze clar momente din experiența sa care să îi scoată în evidență abilitățile și să arate că este calificată pentru ca ocupa postul vacant.
5. Maria va discuta doar pe subiectele propuse de recruiter, fără a scoate în evidență convingerile sale.
6. Pentru că nu vrea să primească o bilă neagră din partea angajatorului, ea nu își va critica fostul șef.
7. Trebuie să aibă grijă, totodată, să vorbească corect și să nu facă greșeli gramaticale în timpul interviului de angajare.
8. Finalul interviului îi oferă oricărui candidat posibilitatea de a-i pune întrebări angajatorului. Maria nu va scăpa această oportunitate pentru că știe că în acest fel îi va arăta recruiterului că își dorește cu adevărat job-ul și că este interesată de cultura organizațională a companiei.