Prima pagină » Economic » MARII PANGLICARI. PSD și-a făcut autostradă de campanie. Cum a inaugurat Guvernul Ponta mai mulți kilometri decât există în realitate

MARII PANGLICARI. PSD și-a făcut autostradă de campanie. Cum a inaugurat Guvernul Ponta mai mulți kilometri decât există în realitate

PSD Cluj a montat două panouri publicitare la intrarea în Cluj-Napoca prin care îi informează pe șoferi că "Guvernul Ponta a inaugurat 280 de km de autostradă". În realitate, în ultimii doi ani s-au dat în folosință în România doar 258 de kilometri de autostrăzi.

„Drum Bun! Guvernul Ponta a inaugurat 280 de km de autostradă, 153 în Transilvania”, sunt informați  șoferii care ajung la Cluj-Napoca. Mesajul, scris pe fond roșu, apare pe o pancartă cu sigla PSD ce tronează la marginea drumului și reprezintă, după cum spun oficialii partidului contactați de gândul, „o perspectivă” a celor pregătite de Guvernul Ponta pentru români.

Într-adevăr, Guvernele Ponta au tăiat din mai 2012 și până la finalul lui 2013, panglici pentru mai multe autostrăzi și centuri cu regim de autostradă, dar PSD se laudă cu mai mulți kilometri de drum decât au fost construiți de fapt.

Practic, lungimea totală a autostrăzilor inaugurate pe parcursul ultimilor doi ani este mai mică de 260 de kilometri, potrivit calculelor gândul realizate pe baza datelor Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), deci cu zeci de kilometri în minus față de cifra anunțată pe afișul electoral.

FOTO: cotidianul.ro

„Pancartele sunt o perspectivă pentru ceea ce pregătește Guvernul Ponta”, a declarat pentru gândul Cornel Itu, deputat PSD de Cluj. Întrebat cum au calculat reprezentanții partidului numărul de kilometri de autostradă dați în folosință de la instalarea primului Guvern Ponta, deputatul nu a putut oferi detalii, dar ne-a asigurat că „se va documenta”.

Un alt mesaj folosit de PSD pentru a se promova la marginea drumului este și alocarea de fonduri pentru construcția Autostrăzii Transilvania. „Susținem Autostrada Transilvania, guvernul alocând 55 milioane de euro în 2014 pentru acest obiectiv”, scrie pe un panou publicitar similar, montat la o altă intrare în același municipiu.

FOTO: cotidianul.ro

Reprezentanții partidului neagă însă acuzele potrivit cărora, prin pancartele de la Cluj, au furat startul campaniei electorale pentru europarlamentare.

„Este o campanie de informare asupra investițiilor Guvernului Ponta în zona Transilvaniei și nu are nicio legătură cu campania electorală propriu-zisă, care va începe cu o lună înainte de alegeri”, a declarat pentru B1 TV purtătorul de cuvânt al PSD Cluj, Horia Nasta.

Bilanțul panglicilor tăiate de Guvernul Ponta în 2012

La doar câteva luni de la învestire, Guvernul Ponta a început să inaugureze primele autostrăzi, construite însă pe contactele semnate pe vremea premierilor Călin Popescu Tăriceanu și Emil Boc.

În vara lui 2012, Victor Ponta a tăiat panglica tronsonului Cernavodă – Medgidia din Autostrada Soarelui. Tot în aceeași perioadă, a fost deschisă și circulația pe centura de ocolire a municipiului Constanța. Tronsonul Cernavodă – Medgidia, finalizat complet abia la începutul anului 2013, are o lungime de 20,5 kilometri, iar valoarea contractului, semnat în septembrie 2011 pe vremea Guvernului Boc, s-a ridicat la 487 de milioane de lei, fără TVA, potrivit datelor CNADNR.

Sursă: YouTube

Medgidia – Constanța, tot parte a Autostrăzii Soarelui, a fost inaugurat și el acum doi ani. În total, 16 kilometri de drum construiți pe baza unui contract semnat cu SC Astaldi SpA și Max Bogl România SRL, în martie 2009, tot pe vremea Guvernului Emil Boc.

Varianta de ocolire a municipiului Constanța, cu o lungime de circa 22 de kilometri, a costat 531,2 milioane de lei, fără TVA. Doar 11 kilometri din aceasta au fost recepționați în 2012. Lucrările de construcție au fost realizate de FCC Construccion și Astaldi SpA, contractul fiind semnat de această dată de Guvernul Tăriceanu, în septembrie 2008.

Sursă: YouTube

Ponta a fost prezent, de asemenea, la inaugurarea celor aproape 56 de kilometri ai autostrăzii București – Ploiești, pentru care s-au scos de la bugetul de stat mai bine de 1,5 miliarde de lei. Lucrările de construcție la tronsoanele București – Moara Vlăsiei, Moara Vlăsiei – Ploiești ale autostrăzii au fost executate de JV Impresa Pizzaroni – Tirrena Scavi, respectiv Spedition UMB – PA&CO International – Euroconstruct Trading 98 – SC Tehnostrade. Acestea au fost comandate în octombrie 2006, respectiv iunie 2007, pe vremea în care Guvernul era condus de premierului Călin Popescu Tăriceanu.

FOTO: Răzvan Lupica/Mediafax Foto

Tot în urmă cu doi ani au fost inaugurați și cei 12 kilometri ai variantei de ocolire a municipiului Arad, dar și un tronson de 9,5 kilometri al autostrăzii Timișoara – Lugoj, ambele comandate în timpul mandatului premierului Emil Boc. Cu doar câteva zile înainte de finalul anului, CNADNR a anunțat și deschiderea traficului pe segmentul Șoimuș – Simeria, parte a autostrăzii Deva – Orăștie, acesta măsurând 15 kilometri.

Astfel, în primul an de mandat al premierului Victor Ponta s-au inaugurat în total 140 de kilometri de autostrăzi.

În 2013 s-au inaugurat mai puțini kilometri de autostrăzi decât în 2012

Prima panglică s-a tăiat anul trecut în luna mai, la inaugurarea celor 18 kilometri de drum ai tronsonului Simeria – Orăștie, parte a Autostrăzii Transilvania. În iulie, a venit rândul celor 2 kilometri de drum care leagă Agigea de portul Constanța să fie deschiși circulației, conform datelor CNADNR centralizate de gândul.

Pe ultima sută de metri au fost inaugurate alte patru segmente de autostradă cu o lungime totală de circa 87 de kilometri și centura Lugojului. Primele au fost loturile 1,2 și 4 ale tronsonului Orăștie – Sibiu, parte a autostrăzii A1, ale căror lucrări de construcție au fost demarate în timpul mandatului lui Emil Boc. La festivitate au fost prezenți premierul Victor Ponta și ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de la acea vreme, Dan Șova.

Lotul 1 Orăștie – Sibiu, de 24 de kilometri, a costat 551 de milioane de lei, fără TVA, fiind cel mai scump. Lotul 2 are o lungime de aproape 20 de kilometri și a costat 377,7 milioane de lei, iar lotul 4, cu o lungime de 16 kilometri, valorează 530,7 milioane de lei.

Cu două zile înainte de Crăciun s-a tăiat panglica lotului 1 Lugoj – Deva din Autostrada Transilvania, cu o lungime de 27 de kilometri. Doar pe 17 kilometri dintre ei se putea circula efectiv, având în vedere că autostrada se termina brusc, în câmp.

FOTO: skyscrapercity.com

La toate acestea s-au mai adăugat, în aceeași zi, 11 kilometri de drum deschiși circulației, reprezentând centura Lugojului.

Astfel, anul trecut s-au dat în folosință 118 kilometri de autostrăzi.

Citește și