Totodată, AMRCR speră că micșorarea TVA va fi aplicată cât mai curând și pentru celelalte produse și precizează că măsura Guvernului va avea rezultate pozitive, mult mai mari decât cele estimate de analiștii economici.
„AMRCR consideră că reducerea TVA trebuie să ajungă în buzunarul consumatorului și membrii asociației și-au manifestat disponibilitatea de a transferă această reducere în prețul final al produselor. Prin urmare, acesta va scădea cu cota aferentă redusă”, a declarat Dan Șucu, președintele AMRCR.
El a adăugat că retailerii au avut de-a lungul timpului semnale din partea consumatorilor că majorare TVA a fost cea mai mare greșeală economică a unui Guvern din ultimii 20 de ani.
„Apreciem, așadar, intenția de a corectă o politică fiscală care a afectat deopotrivă consumatorul și mediul de afaceri. Ne bazăm, de asemenea, pe promisiunea Guvernului de a micșora TVA la 20% și pentru celelalte produse, astfel încât și clienții care vor să cumpere pantofi, îmbrăcăminte, obiecte sanitare sau mobilă să se bucure de calitate la prețuri accesibile”, a mai spus Dan Sucu.
Membrii AMRCR precizează, de asemenea, că vor încerca să colaboreze cu prioritate cu acei producători care au înțeles importantă aplicării acestor măsuri pentru consumatorul final și arată că cei care nu vor proceda la scăderea cotei de TVA se vor autoexclude din piață.
Premierul Victor Ponta a anunțat marți că taxa pe valoarea adăugată va fi redusă la 9%, din luna iunie, pentru toate produsele agro-alimentare, inclusiv la băuturi nealcoolice și la servicii de alimentații publice. El a precizat că TVA va fi redusă la toate alimentele, fără diferențieri, pentru o aplicare simplificată, dar și la băuturile nealcoolice și serviciile de alimentație publică.
Guvernul își menține totodată intenția de a reduce cota standard de TVA la 20%, din ianuarie, după ce în primul trimestru al acestui an încasările la buget sunt de 5 miliarde lei în plus față de trimestrul similar de anul trecut.
Asociația Marilor Rețele Comerciale din România a fost înființată în anul 2003 și are în acest moment următorii membri: Auchan, Billa, Brico-Depot, Carrefour, Cora, Dedeman, Domo Retail, Hornbach, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny Market, Praktiker, Profi și Selgros. AMRCR este reprezentanta României la Eurocommerce și membră a Confederației Patronale „Concordia”.