Prima pagină » Economic » Marja de profit a Apple coboară la un nivel nemaivăzut de la lansarea iPhone

Marja de profit a Apple coboară la un nivel nemaivăzut de la lansarea iPhone

Marja de profit a Apple coboară la un nivel nemaivăzut de la lansarea iPhone
Marjele de profit ale Apple coboară la niveluri nemaivăzute de la debutul iPhone în 2007, întrucât concurența și lipsa lansărilor de noi produse inovatoare pun presiune pe companie să coboare prețurile, potrivit Bloomberg.

Marjele de profit ale Apple coboară la niveluri nemaivăzute de la debutul iPhone în 2007, întrucât concurența și lipsa lansărilor de noi produse inovatoare pun presiune pe companie să coboare prețurile, potrivit Bloomberg.

Temerile legate de declinul prețurilor au cauzat declinul cu 33% al acțiunilor Apple de la nivelul record de 705,7 dolari înregistrat la 21 septembrie. Cotația Apple a avut în intervalul respectiv cea mai slabă evoluție dintre cele incluse în componența indicelui american S&P 500. Apple a anunțat, săptămâna trecută, că directorii companiei analizează transferul unor sume mai importante din lichidități către acționari, după o propunere a unui investitor ca Apple să plătească mai mult din fondurile de 137 de miliarde de dolari.

Scăderea marjelor brute ale Apple de la 45% la 39% în ultimul trimestru a fost cauzată de introducerea iPad mini, a altor produse cu costuri de producție mai ridicate dar și de reducerea prețurilor unor produse existente, potrivit datelor companiei. Dacă Apple nu lansează un dispozitiv revoluționar cu preț ridicat, acțiunile vor rămâne sub presiune, notează Bloomberg.

„Va fi aproape imposibil pentru Apple să-și mențină marjele pe care le-a avut în ultimii ani. Au putut cere aproape orice preț au vrut pentru produsele lor, dar concurența se intensifică”, a declarat David Yoffie, profesor la Harvard Business School.

Una dintre principalele provocări este scăderea vânzărilor iPhone, cel mai profitabil și mai bine vândut produs, reprezentând 56% din venituri. Samsung, HTC și alți rivali introduc smartphone-uri și tablete mai ieftine și cu tot mai multe funcții, bazate pe sistemul de operare Android.

Marja brută, sau cât câștigă Apple după ce plătește materii prime, forța de muncă și producția pentru iPhone-uri, iPad-uri, Mac-uri și alte produse, este estimată să scadă la 37,5-38% în acest trimestru, față de 47% în perioada similară a anului trecut.

Unul din produsele care ar putea îmbunătăți marja Apple ar fi un ceas cu funcții pentru convorbiri telefonice, acces la internet și servicii de localizare, afirmă Poonam Goyalm analist Bloomberg. Un astfel de ceas de mână s-ar putea vinde la mult sub 200 de dolari, în intervalul de preț cu cea mai mare creștere de vânzări. Apple ar putea avea o marjă de 50% pentru un ceas de mână, a spus Goyalm.

Două noi produse care vor fi probabil introduse de Apple în acest an, un televizor și un iPhone mai ieftin, vor fi mai puțin profitabile și vor afecta marjele companiei, afirmă Michael Morgan, analist la ABI Research.

Autor

Citește și