MDRT: Brandul de turism, promovat prin serviciile turistice din industrie, în locul evenimentelor

Publicat: 21 09. 2012, 18:47
Actualizat: 31 01. 2019, 22:22

Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului (MDRT) a decis modificarea modului de promovare a brandului național de turism, prin trecerea de la promovarea axată pe eveniment la una bazată pe serviciile turistice prestate de industria de profil.

Una dintre primele modificări se referă la promovarea, sub umbrela brandului de turism al României, a campaniilor de oferte speciale propuse de operatorii din turism, arată instituția, într-un comunicat.

Decizia a fost agreată în Consiliul Consultativ din Turism, iar prima campanie care ar putea beneficia de noul mod de promovare a brandului este „Vacanță în țara mea”.

Alte programe propuse a fi promovate în cadrul acestui pachet sunt „O săptămână de refacere”, „Decada Balneară”, „Hai la băi – wellness medical”, „Litoralul pentru toți” sau „O săptămână la munte”, potrivit sursei citate.

„Este o schimbare de abordare necesară, dacă vrem să eficientizăm cheltuirea acestor bani pentru promovarea turistică a României. Filosofia promovării brandului trebuie îndreptată către sprijinirea operatorilor de servicii turistice care activează pe piața de profil. Practic, prin acestă abordare mizăm pe impactul direct în industria turismului, nu pe cel indirect, ca până acum, manifestat prin susținerea unor evenimente”, a declarat, în comunicat, Eduard Hellvig, ministrul Dezvoltării Regionale și Turismului.

Schimbarea de abordare în domeniul turismului vizează și adoptarea unor modificări în legislația care reglementează promovarea brandului.

„Este vorba, de exemplu, de promovarea brandului prin intermediul taberelor școlare, al sportivilor olimpici, prin intermediul elevilor și studenților participanți la olimpiadele școlare naționale și internaționale. De asemenea, se are în vedere promovarea brandului direct prin touroperatori și operatori hotelieri. Aceștia ar putea beneficia de bugete de la minister, din fondurile europene alocate României pentru promovarea brandului, în funcție de numărul de turiști străini atrași”, se spune în comunicat.

Propunerile au fost formulate de asociațiile reprezentative ale industriei de profil, mai arată instituția.