Prima pagină » Economic » Mediafax Monitorizare: Carrefour – cel mai mediatizat dintre marii retalieri

Mediafax Monitorizare: Carrefour – cel mai mediatizat dintre marii retalieri

Mediafax Monitorizare: Carrefour - cel mai mediatizat dintre marii retalieri
Carrefour este cel mai bine mediatizat dintre marii retalieri pe parcursul anului trecut, fiind urmat la distanță de Auchan și Kaufland, Metro fiind pe primul loc la radio, relevă o amplă analiză a Mediafax Monitorizare privind apariția în media a marilor retalieri prezenți în România.

Mediafax Monitorizare a realizat pe parcursul a 13 luni (ianuarie 2014 – ianuarie 2015) o analiză de amploare privind apariția în media a marilor retalieri prezenți în România (Auchan, Billa, Carrefour, Cora, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro, Penny Market, Real și Selgros). Au fost monitorizate în acest scop 52.641 surse, repartizate după cum urmează: 150 de publicații centrale și suplimente, 230 de publicații locale, 8 de posturi radio, 13 de posturi TV, 1.200 de site-uri, 22.000 de bloguri, 12.000 de pagini de Facebook, 17.000 de conturi de Twitter și 40 de publicații internaționale.

Cele mai multe mențiuni în presa tradițională le-a înregistrat Carrefour. Astfel, din totalul de 9.254 mențiuni 21,6% fac referire la Carrefour, 12,7% la Auchan, 11,2% la Kaufland, 10,6% la Metro, 8,7% la Mega Image, 8,0% la Cora, 7,4% la Selgros, 5,8% la Real, 5,7% la Lidl, 4,9% la Billa și 3,6% Penny Market.

Carrefour înregistrează cele mai multe mențiuni în presa centrală (1.130), presa locală (616) și TV (239), iar Metro înregistrează cele mai multe mențiuni la posturile de radio (70).

Tot Carrefour înregistrează cele mai multe mențiuni și pe paginile de internet – 30% din total. Celelalte 70% de procente au fost distribuite astfel: Kaufland – 17%, Auchan – 17%, Metro – 15%, Cora – 12%, Selgros – 8% și Real – 1%.

În perioada de referință, Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, Metro, Real și Selgros au fost menționate de 53.560 ori în 2.357 surse online.

Cele 7.823 mențiuni în social media (Facebook, Twitter și Bloguri) au fost distribuite astfel: Carrefour – 27%, Auchan – 19%, Kaufland – 18%, Cora – 18%, Metro – 13%, Selgros – 5%, și Real – 0,05%.

Cora, Billa și Kaufland au fost preferatele presei centrale, iar Carrefour, Auchan și Metro au atras mai mult atenția presei locale.

În ceea ce privește presa centrală, 53% dintre mențiuni au apărut în publicațiile cu profil economic, 17% în cele de retail, 12% în cele cu profil generalist-quality, 5% în cele cu profil generalist-tabloid și 13% în publicații cu alt profil.

Principalele tipuri de materiale publicate care au conținut referiri la marii retalieri au fost: știri – 46%, analize – 22% și prezentări – 9%.

Principalele trei posturi de radio interesate de marii retalieri au fost: Europa FM (41% din mențiuni), RFI (19% din mențiuni) și Radio București (13%). Iar primii trei retalieri prezenți în jurnalele radio au fost Metro (27% dintre mențiuni), Mega Image (17%) și Selgros (15%).

Cei mai prezenți retalieri în jurnalele TV au fost: Carrefour (25% din numărul aparițiilor), Metro (13%), Mega Image și Auchan (cu câte 12%). 23% din numărul știrilor despre magazinele de retail au aparținut Digi 24, 16% – Realitatea TV și 15% – B1TV.

Referitor la presa internațională, Metro conduce detașat la numărul de apariții – 70,48% dintre acestea aparținându-i – și este urmat de Carrefour cu 20,41%, Cora cu 4,98%, Auchan cu 3,79% și Kaufland cu 0,35%.

(Pentru detalii suplimentare referitoare la această analiză și la alte analize pe care le putem oferi puteți accesa: http://www.monitorizare.mediafax.biz/Site/Pages/Public/contact.aspx.

Ne puteți contacta și prin: e-mail la [email protected] sau la numărul de telefon: 031/82.56.152)
 

Citește și