Conectarea zonei de sud-vest a României, care va deveni pol al industriei auto, de rețeaua națională de autostrăzi, inclusiv printr-o autostradă în parteneriat public-privat, reprezintă o prioritate pe termen scurt a MTI, a declarat secretarul general adjunct al instituției, Horațiu Buzatu, informează Mediafax.
În sud-vestul României sunt amplasate atât cele două uzine auto din România – Dacia Pitești și Ford Craiova, dar și alți producători din industria auto.
„Investițiile în industria auto s-au întâmplat și se întâmplă. România are potențial de creștere foarte important, media de mașini la mia de locuitori este foarte departe de media europeană, suntem în coada clasamentului în Europa. Având în vedere acest lucru, infrastructura actuală nu rezistă, nu poate absorbi, satisface necesitățile producătorilor și nici necesitățile cetățenilor deținători de automobile”, a afirmat Buzatu la seminarul Mediafax Talks about Auto Industry, organizat în parteneriat cu Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
Buzatu a arătat că în zona de sud-vest a României se prefigurează crearea unui pol al industriei auto, în condițiile în care pe lângă uzinele Dacia și Ford funcționează mulți producători din domeniul auto, precum Pirelli sau IAC Drăgășani.
„Infrastructura în această zonă este subdezvoltată, iar planurile nu includ pe termen scurt racordarea acestei zone la rețeaua națională de autostrăzi. De aceea gândim ca o prioritatea pe termen scurt racordarea acestei zone la rețeaua națională de autostrăzi, pentru că se produce mult în această zonă. Finanțarea s-ar putea rezolva prin investiții în parteneriat public privat, poate vom vedea apariția primei autostrăzi private în zonă. Eu sprijin intens această idee”, a adăugat Buzatu.
Până la construcția unei autostrăzi în zonă, în luna noiembrie va fi finalizat, potrivit reprezentantului MTI, podul peste Dunăre, lucrându-se totodată la modernizarea a 40 de kilometri ai șoselei care face legătura între Calafat și Craiova, de circa 80 km.
„Pe cealaltă jumătate nu se lucrează, deși intenția era să înceapă anul trecut. Câștigătorul licitației s-a «încăierat» cu alți licitanți și nu s-a ajuns la o concluzie. Podul va fi finalizat în luna noiembrie, va duce la o sporire a traficului, sunt teribil de îngrijorat de ce se va întâmpla și sunt mirat de modul inconștient în care a tratat ministerul până acum această problemă. Eu sunt secterat general adjunct de astăzi și funcționez în minister de o lună. Dorm doar câteva ore pe noapte, citesc foarte mult să mă pun la punct cu informațiile. Nu sunt adeptul teoriei că avem o moșternire grea, dar acum suntem în plină desfășurare a procedeului de punere a diagnosticului și să aflăm care este cel mai bun tratament”, a spus Buzatu.
El a mai arătat că în prezent se lucrează la modificarea legii Parteneriatului Public Privat, care ridică probleme nu doar în construcția unei autostrăzi în PPP, ci și la amplasarea unei benzinării pe autostradă în acest sistem.