Reprezentanții Ministerului Transporturilor nu știu, cu trei zile înainte de ultimul termen avansat pentru deschiderea autostrăzii București-Ploiești, dacă sâmbătă va fi deschisă circulația auto, scrie Mediafax.
„Se lucrează, cred, într-un ritm mai susținut decât s-a lucrat vreodată. Știu că există voci care spun că nu se va preda pe 30 iunie. Sigur că sunt niște păreri. Unii spun că se va preda, alții că nu se va preda. Realitatea este în teren și se lucrează foarte intens”, a declarat, miercuri, secretarul general adjunct al ministerului, Horațiu Buzatu, răspunzând unei întrebări.
Citește și Când vom merge pe autostradă de la București la Constanța. Răspunsul Ministerului Transporturilor: „Cândva”
El a arătat, la conferința Mediafax Talks about Auto Industry, că o autostradă nu înseamnă „o panglică de asfalt pe care să se circule”, ci trebuie să aibă indicatoare, garduri de protecție, semnalizări, benzinării, parcări, pază și restaurante.
„Din acest punct de vedere lucrurile sunt foarte întârziate, pentru că nu s-a făcut nimic. Mai este încă o porțiune de autostradă, de la km 0 la km 6,8, în care nu s-a băgat cazmaua”, a spus el.
Buzatu a afirmat că în cazul autostrăzii București-Ploiești nu se poate vorbi despre o inaugurare propriu zisă, ci despre deschiderea circulației între șoselele de centură ale celor două orașe.
„Din nefericire toate celelalte elemente care vin să întregească conceptul de autostradă vor lipsi”, a spus el.
Oficialul MTI a arătat că toți constructorii implicați în proiect încă mai au de lucru și, întrebat ce lucrări sunt efectuate în prezent, a dat ca exemplu finalizarea gardurilor de protecție.
„Nu se poate face într-o lună ce nu s-a făcut în 4 ani”, a mai spus Buzatu.
Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în iunie 2008.
Primul termen de dare în folosință a fost 2010, finalizarea fiind amânată de mai multe ori.
Lucrările la autostrada București-Ploiești sunt împărțite în două sectoare, respectiv București-Moara Vlăsiei, unde lucrează consorțiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, și Moara Vlăsiei-Ploiești, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co Internațional/Euroconstruct ’98/Com-Axa.
Valoarea totală a lucrărilor este de 450 milioane euro.