MEDIAFAX Talks about Brewing and Hospitality. Micii producători de bere vor condiții de autorizare mai lejere decât cele impuse marilor companii
Micii producători de bere ar trebui să beneficieze de condiții mai lejere de autorizare decât firmele care produc cantități industriale, pentru a fi încurajat acest gen de afaceri, cu avantaje pe piața berii, dar și pentru bugetul de stat, a declarat Heinrich Loth, managing director Clinica de Bere, scrie Mediafax.
„În România o microfabrică de bere trebuie să îndeplinească aceleași condiții cu marii producători. Aceste condiții sunt foarte greu de îndeplinit de către o microfabrică, iar afacerea nu ar fi profitabilă. Milităm pentru scoaterea din antreprizele fiscale și introducerea micilor producători de bere în circuitul normal de fiscalitate. În prezent statul cheltuie mai mult cu urmărirea acestori producători decât câștigă de pe urma lor”, a afirmat Loth la conferința MEDIAFAX Talks about Brewing and Hospitality.
Reprezentanții firmei apreciază că relaxarea condițiilor de autorizare ar avea efecte benefice asupra pieței berii, pentru că ar exista mai multe sortimente de bere, dar și asupra încasărilor la bugetul de stat.
Clinica de Bere a fost înființată în anul 2011, fiind deținută de firma Berarium din Timișoara, controlată în proporție de 38% de Loth.
Compania a anunțat anul trecut că va investi 3 milioane de euro într-un complex hotelier care include un hotel cu 15 camere, un centru SPA și o nouă fabrică de bere.
„În 2014 complexul va fi funcțional complet. Până acum am finalizat construcția a 9 camere din cele 15, și de asemenea, fabrica de bere noua este în curs de autorizare. Sperăm să obținem autorizarea anul viitor. Urmează să finalizăm și restul camerelor și spa-ul de bere”, a arătat Loth.
El a menționat că în perioada următoare compania va începe livrările de bere și în București, în prezent lucrând la realizarea unei rețele proprii de distribuție.
Investițiile pentru începerea afacerii s-au ridicat la 800.000 de euro. Firma a avut anul trecut o cifră de afaceri de circa 500.000 de euro, iar pentru acest an mizează pe o creștere la 700.000 euro.
Principalii producători de bere sunt Bergenbier, Heineken, Romaqua, Ursus și United Românian Breweries Bereprod. Aceștia formează, împreună cu mini-berăria Clinica de bere, Asociația Berarii României, care furnizează peste 90% din cantitatea consumată pe piața românească.