România reprezintă o oportunitate uriașă pentru retailerii britanici care vând online, însă dezvoltarea este îngrunată de accesul limitat al consumatorilor și companiilor la tranzacții online transfrontaliere, a declarat marți Esther Blythe, viceambasador al Marii Britanii la București, scrie Mediafax.
„Este un nonsens faptul că persoanele care cumpără online în anumite părți din Europa nu au acces la cele mai bune oferte din cauza locului în care trăiesc. Acest nonsens afectează România foarte mult, la fel și Marea Britanie. Eu când sunt în Marea Britanie, am acces la o varietate mare de servicii și produse online, dar pe care nu le pot accesa dacă utilizez cardul de debit din România sau dacă vreau să mi se livreze produse la adresa mea din România. Fără nicio îndoială, aceleași probleme există și în sens invers – consumatorii din Marea Britanie nu au acces la servicii și produse din România”, a declarat Esther Blythe, viceambasador al Marii Britanii la București, la conferința Mediafax talks about Digital Europe.
Ea a arătat că sectorul comerțului online este un domeniu cu una dintre cele mai mari creșteri în Europa, unde se așteaptă și în acest an o creștere cu 16%.
„În timp ce jumătate dintre europeni cumpără produse și servicii online, doar 8% dintre aceștia realizeză tranzacții transfrontaliere. Acest lucru este legat de capacitate. Nu există capacitate adecvată de a conecta consumatorii la piață. Europa trebuie să dezvolte infrastructura de bandă largă și să se asigure că noile tehnologii sunt disponibile pentru toată lumea. Adevărul este că în prezent trăim într-o Europă cu bariere. Costurile ridicate de tranzacționare impuse de piața digitală fragmentată la nivelul UE nu fac decât să descurajeze noile companii care vor să profite de potențialul economiei digitale sau pe retailerii existenți și pe furnizorii de servicii. Pentru a susține creșterea economică și a promova noi oportunități de business trebuie să eliminăm aceste bariere”, a adăugat Blythe.
În opinia sa, piața românească reprezintă o oportunitate uriașă pentru retailerii britanici care vor să-și vândă produsele online.
„Există un potențial imens aici, având în vedere că numărul celor care utilizează internetul pentru a face shopping este în creștere. Dar înțelegem de asemenea, că o creștere viitoare este condiționată de încrederea consumatorilor și a mediului de afaceri în plățile online”, a mai spus Blythe.