Prima pagină » Economic » Mesaj dur către asiguratori: „E o piață abuzivă. Nu mai încercați cu presiuni”

Mesaj dur către asiguratori: „E o piață abuzivă. Nu mai încercați cu presiuni”

Mesaj dur către asiguratori:
Președintele ASF, Mișu Negrițoiu, a criticat dur jucătorii din piața asigurărilor, la un seminar organizat chiar de UNSAR, arătând că găsit o piață abuzivă, cu jucători slabi, unde regulile de autorizare trebuie schimbate, și a îndemnat companiile să renunțe la presiuni și să înceapă un dialog real.

„Trebuie mai multă etică și mai mult respect reciproc. Vin dintr-o piață care a trecut prin probleme similare. Nu se poate, e un război (…) Limbajul este aproape inacceptabil, poate de ambele părți. Este o piață de procesomani. Uniunea, și dumneavoastră, uitați-vă în propria casă, uitați-vă la standarde, uitați-vă la profesionalism, uitați-vă la valori. Nu se poate ca unul sancționat într-o piață, cu o anumită reputație pe o piață europeană, să vină să îmi ceară mie să îi pun la dispoziție corespondență cu autoritatea acelei țări. Unde este respectul pentru autoritate? Va invit la dialog”, a spus președintele Autorității pentru Supraveghere Financiară (ASF), Mișu Negrițoiu, la seminarul organizat de Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR), cu ocazia împlinirii a 20 de ani de la înființare.

El a continuat criticile, menționând că piața asigurărilor are probleme de fond, cu distorsiuni structurale, „o piață abuzivă, cu jucători slabi”.

„Nu mai încercați pe alte căi, nu mai încercați pe presiune, pentru că nu vom avea rezultate, trebuie să schimbăm ceva în această relație”, a spus Negrițoiu în fața unei săli în care se regăseau președinți și directori de companii de asigurări.

În opinia lui Negrițoiu, cele peste 23.000 de reclamații din 2013 sunt un semnal că piața nu funcționează bine și a invitat companiile la dialog pentru a putea evita astfel de situații.

Șeful ASF a arătat că dorește să dezvolte un sistem informatic la nivelul autorității pentru a putea rezolva în termen foarte scurt, de 24-48 de ore, numeroasele reclamații primite la autoritate.

Potrivit lui Negrițoiu, criza de imagine din sistemul de asigurări nu poate fi rezolvată doar prin acțiuni de imagine, pentru că fundamentele sunt structurale, iar fără o reformă reală nu va putea fi reconstruită încrederea.

Citește și