Mesajul Dacia pentru autorități: Pentru a fi competitivi avem nevoie de infrastructură
„Este foarte important pentru noi să avem acces cât mai facil către frontiera din Arad și este o prioritate pe care am comunicat-o Guvernului. Conform calculelor noastre, am economisi 30 de euro pe vehicul dacă ar exista autostradă (de la fabrică la graniță, n.r.). În același timp, putem spune că 30 de euro nu sunt nici mult, nici puțin, există și alte elemente de luat în calcul pentru competitivitatea noastră, iar deocamdată vorbim despre costurile salariale, care trebuie menținute la un anumit nivel, pentru că altfel uzina din Tanger (Maroc), care este o uzină nouă, devine din ce în ce mai performantă și poate fi pusă în comparație cu cea din Mioveni. Noi ne dorim ca uzina din Mioveni să rămână în fața celei din Tanger”, a declarat Maure, la o întâlnire cu presa.
El a afirmat că grupul francez Renault nu are deocamdată intenția de a părăsi România, unde este prezent de 15 ani, dar pe de altă parte, în contextul în care fabrica din Maroc devine din ce în ce mai competitivă, este important ca România să-și păstreze la rândul ei competitivitatea pentru a putea exporta către piețele din vestul Europei.
În prezent, producătorul auto are un flux rutier zilnic de 350 de camioane dinspre Mioveni către graniță și invers, a mai spus directorul general pentru Dacia și Renault România.
Președintele Traian Băsescu a declarat recent că nefinalizarea Coridorului IV paneuropean de transport va duce la pierderea asamblării de la Pitești, la uzinele Dacia, care deja extinde uzina din Maroc.
Băsescu a spus că România va pierde foarte multe investiții dacă nu finalizează Coridorul IV, iar Dacia este ceva „sigur”.
În replică, premierul Victor Ponta a declarat că afirmația președintelui reprezintă o „inconștiență sinistră, o tâmpenie”, adăugând că a fost asigurat chiar de șeful grupului Renault de continuarea investițiilor.
Ponta a asigurat că Guvernul lucrează la îmbunătățirea infrastructurii rutiere și că are încredere în ce spune președintele Renault, nu în ce „mai aruncă, într-o chestie strict politică, Băsescu”.
Ulterior, grupul francez a transmis că nu vrea să părăsească România, unde a investit peste 2 miliarde euro, dar evoluția infrastructurii este determinantă pentru proiectele viitoare.