Prima pagină » Economic » Metro a încheiat prima jumătate a anului cu vânzări în scădere ușoară, la 30 miliarde euro

Metro a încheiat prima jumătate a anului cu vânzări în scădere ușoară, la 30 miliarde euro

Metro a încheiat prima jumătate a anului cu vânzări în scădere ușoară, la 30 miliarde euro
Metro, cel mai mare retrailer german, a avut vânzări de 30,78 miliarde euro în prima jumătate a anului, în scădere cu 2,3% față de nivelul din aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce profitul net s-a înjumătățit, la 15 milioane euro, potrivit datelor prezentate joi de grup.

Metro, cel mai mare retrailer german, a avut vânzări de 30,78 miliarde euro în prima jumătate a anului, în scădere cu 2,3% față de nivelul din aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce profitul net s-a înjumătățit, la 15 milioane euro, potrivit datelor prezentate joi de grup.

Pe fondul scăderii cererii din Europa ca urmare a măsurilor de austeritate și recesiunii economice, Metro a redus prețurile la divizia de retail de electronice pentru a atrage mai mulți clienți și a vândut magazinele Real din Europa de Est către grupul francez Auchan, transmite Bloomberg.

Profitul EBITDA (înainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare) a scăzut cu 9% în prima jumătate a anului, 863 milioane euro.

Grupul este prezent în Germania și alte 30 de țări din Europa, Africa și Asia. În România, Metro deține 32 de magazine Metro Cash & Carry și 24 de magazine Real. Retailerul francez Auchan va prelua 20 din cele 24 de magazine Real din România într-o tranzacție de 1,1 miliarde euro care a vizat și unitățile din Ucraina, Polonia și Rusia.

Consiliul Concurenței a avizat marți preluarea hipermarketurilor Real de către Auchan, care va ajunge astfel la o rețea de 31 de magazine în România.

După preluarea conducerii Metro cu un an în urmă, directorul general Olaf Koch a vândut magazinele Real din Europa de Est, precum și divizia Macro UK din Marea Britanie. De asemenea, Koch a retras divizia de retail de electronice Media-Saturn de pe piața chineză și a promis să se concentreze în acest an pe o gestionare strictă a cheltuielilor, pe fondul reducerii cheltuielilor de consum, strategie reiterată joi odată cu prezentarea rezultatelor financiare pentru prima jumătate a anului și trimestrul al doilea.

„Venitul discreționar și puterea de cumpărare a consumatorilor din aproape toate țările europene sunt încă afectate de măsurile de austeritate”, a declarat CEO-ul Metro într-un comunicat.

Comerțul retail din Germania a înregistrat în luna iunie o scădere neașteptată, potrivit datelor oficiale prezentate miercuri, sugerând că încrederea consumatorilor este în continuare afectată de temerile legate de revenirea economică a Europei.

Șomajul din zona euro se află la un maxim record de 12,2%, cu aproape 20 de milioane de persoane fără loc de muncă.

În trimestrul al doilea, vânzările Metro au scăzut cu 3,6%, la 15,3 miliarde euro, în linie cu estimările analiștilor. Profitul EBITDA a coborât cu 12%, la 276 milioane euro, peste așteptările pieței, potrivit Bloomberg.

Profitul net a coborât puternic în trimestrul al doilea, de la 113 milioane euro în perioada corespunzătoare a anului trecut la 19 milioane euro.

Acțiunile Metro au deschis joi la Frankfurt în urcare cu 6,1%, după ce au urcat cu 23% de la începutul anului.

Autor

Citește și