Prima pagină » Economic » Metrorex: Accesul la metrou plătit cu telefonul mobil nu mai este posibil de vineri

Metrorex: Accesul la metrou plătit cu telefonul mobil nu mai este posibil de vineri

Metrorex: Accesul la metrou plătit cu telefonul mobil nu mai este posibil de vineri
Accesul la metrou plătit cu telefonul mobil nu mai este posibil de vineri.

Metrorex a anunțat că accesul la metrou plătit cu telefonul mobil nu mai este posibil de vineri, valoarea călătoriilor neutilizate până la această dată urmând a fi restituită la următoarea factură emisă de operatorul de telefonie mobilă.

„Având în vedere anunțurile anterioare privind suspendarea acestui serviciu, facem cunoscut faptul că valoarea călătoriilor neutilizate până la această dată va fi restituită și evidențiată pe următoarea factură emisă de operatorul de telefonie mobilă, iar pentru utilizatorii pre-pay aceasta sumă va fi creditată în contul cartelei pre-pay deținută”, arată compania.
Metrorex și Telcor au avut o convenție de colaborare privind un experiment tehnic pentru accesul în metrou, utilizand tehnologia data over voice. Convenția a expirat la 30 iunie 2014.

În 2 iulie, Metrorex a sistat plata biletelor prin SMS, dar a anunțat că persoanele care au achiziționat SMS-uri pentru accesul în metrou pot să le folosească până la jumătatea lunii august.
Călătoria cu metroul putea fi plătită, din aprilie 2013, și prin transmiterea unui SMS la numărul 1.700, din rețelele Orange și Vodafone, putând fi achitate astfel una, două sau zece călătorii la prețul de 0,50 de euro, 0,90 de euro și, respectiv, 3,25 euro.

Accesul în stație se făcea prin apelarea gratuită a numărului 1700 și apropierea receptorului telefonului de validatoarele special instalate în stațiile de metrou, în zona de acces peron. Telefonul emitea un semnal sonor care este interpretat de validator, stabilind în timp real dacă în contul clientului există călătorii valide și permițând accesul către peron.
Serviciul de achiziționare a titlurilor de călătorie folosind telefonul mobil se bazează pe tehnologia Data-Over-Voice. Utilizând canalul de voce al telefonului mobil al clientului, Data-Over-Voice asigură transferul mesajelor de tranzacție online, wireless, între punctul de vânzare Terminal 2pay și Centrul de Procesare 2pay pentru aprobări de plată sau alte tranzacții, arăta Metrorex, la lansarea serviciului.
 

 

Autor

Citește și