Prima pagină » Economic » Metroul iese din București. MAGISTRALA 4, Gara de Nord-Gara Progresul, poate fi gata în 5 ani

Metroul iese din București. MAGISTRALA 4, Gara de Nord-Gara Progresul, poate fi gata în 5 ani

Metroul iese din București. MAGISTRALA 4, Gara de Nord-Gara Progresul, poate fi gata în 5 ani

Primăria Sectorului 4 a postat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SICAP) documentaţia de atribuire referitoare la licitaţia publică în vederea desemnării constructorului magistralei de metrou M4 Gara de Nord – Gara Progresul. Pentru realizarea acestui obiectiv, Primăria Sectorului 4 a depus deja cererea de finanţare în valoare totală de 2,5 miliarde de euro, bani europeni nerambursabili, care vor fi accesaţi prin „Programul Transport” al Uniunii Europene 2021-2027.

Traseul noii linii de metrou M4 va avea un număr de 14 staţii, ce vor fi amenajate pe o lungime totală de aproximativ 12 kilometri, între staţia Gara de Nord 2 şi staţia Gara Progresul, şi care va traversa teritoriul sectoarelor 1, 4 şi 5, precum şi al comunei Jilava din judeţul Ilfov, transmite News.ro.

Termenul de  finalizare, cinci ani

Conform comunicatului de presă al Primăriei Sectorului 4, în următoarele maximum 15 zile, documentaţia va fi verificată de către reprezentanţii Agenţiei Naţionale de Achiziţii Publice (ANAP), urmând ca la finalul acestei perioade, în cazul în care nu vor fi necesare clarificări sau completări, anunţul de participare să devină public pentru toţi operatorii economici interesaţi. Din acel moment, aceştia vor avea la dispoziţie un termen de 60 de zile în care să depună ofertele, urmând ca, după atribuirea şi semnarea contractului de executare a lucrărilor de proiectare şi de execuţie, câştigătorul/câştigătorii licitaţiei să aibă la dispoziţie un termen total de 60 de luni pentru construcţia efectivă.

Finanțare 100%

Pentru realizarea acestui obiectiv de importanţă strategică pentru Capitală, Sectorul 4 a depus deja cererea de finanţare în valoare totală de 2,5 miliarde de euro, bani europeni nerambursabili, ce vor fi accesaţi prin „Programul Transport” al Uniunii Europene 2021-2027.

Această investiţie este, probabil, cea mai mare investiţie din Bucureşti din ultimii ani, gradul de finanţare fiind de sută la sută.

Citiți și: EXCLUSIV | Metroul bucureștean în 2024, marile obiective. Mihai Barbu, Metrorex: „Începem lucrările pentru Otopeni, așteptăm trenurile din Brazilia”

Citește și