Michelin închide o fabrică de anvelope pentru autocamioane din Franța și una din Algeria, înregistrând costuri de restructurare de 135 milioane de euro, din cauza recesiunii prelungite din Europa, care a redus cererea din industria auto, informează Mediafax.
Fabrica din Franța, de la Joué-lès-Tours (sud-vest de Paris), are 930 de angajați, dintre care 200 vor continua să lucreze la produse semi-finite, potrivit companei, transmite Wall Street Journal.
Dintre cei 730 afectați de măsurile de restructurare, 250 vor primi oferte de pensionare anticipată, iar 480 vor primi locuri de muncă la alte divizii Michelin. Cei care refuză vor avea la dispoziție programe de training pentru a găsi alte locuri de muncă.
Michelin va concentra toată producția de anvelope auto din Franța la o singură fabrică.
Cererea pentru anvelope auto din Europa a scăzut cu 25% din 2007, iar fabricile Michelin din regiune operează la 60% din capacitate, a precizat compania.
Cererea la nivel global este de asemenea în scădere, coborând cu 1% în primul trimestru, potrivit estimărilor Michelin.
Vânzările de anvelope pentru autocamioane ale Michelin au scăzut în primul trimestru, la nivel global, cu 5,6% în volum și cu 8,6% ca valoare.
Vânzările de autovehicule mari în Europa au crescut în primele patru luni ale anului cu 14%, potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile.
Anunțul Michelin, în special cele 700 de concedieri, vine într-o perioadă sensibilă politic. Guvernul socialist condus de președintele Francois Hollande încearcă să frâneze creșterea șomajului, ajuns al cote record în contextul recesiunii economice.
Compania și-a reafirmat angajamentul pe termen lung față de industria franceză, însă va continua reorganizarea operațiunilor din țară prin consolidarea producției.
Producătorul de anvelope auto a anunțat că va investi 800 milioane euro în operațiunile din Franța până în 2019, pentru dezvoltarea fabricilor. Din această sumă, 220 milioane euro au fost alocate pentru un centru de cercetare și dezvoltare.
Producția de la Joué-lès-Tours va fi transferată la fabrica din La Roche-sur-Yon, unde compania va investi 100 milioane euro pentru retehnologizare și creșterea capacității de producție la 1,6 milioane anvelope pe an, din acre 75% vor merge la export.
În privința fabricii din Algeria, Michelin a precizat că unitatea este prea mică pentru a deveni competitivă și nu are spațiu pentru extindere.