Microsoft Summit 2015: Ce rol joacă digitalizarea în creșterea profitabilității companiilor

Publicat: 28 10. 2015, 18:55
Actualizat: 27 09. 2018, 23:56

Digitalizarea societății va atrage după sine digitalizarea muncii, în contextul unui comportament de consum diferit, iar în următorii cinci ani schimbările vor fi semnificative în condițiile în care, potrivit experților Microsoft, până la finalul anului 2020, întreaga Generație C ( „conectată”) va trăi într-o lume preponderent digitală – computer și dispozitive mobile, cloud, internet of things, comunicarea prin internet și rețele sociale, iar toate elementele menționate vor fi o a doua natură a persoanelor „conectate”. 

„Fiecare business are nevoie să se transforme, periodic sau chiar continuu, pentru a rămâne competitiv și relevant într-un mediu dinamic de piață. Transformarea digitală face parte dintre acele decizii de business care reflectă nu numai nevoia curentă de adaptare, dar și viziunea unei organizații, modul în care se raportează la viitorul sau mediu. Parafrazându-l pe P. Drucker, pot spune că în 5 ani vor exista 2 categorii de manageri: cei care înțeleg și aplică principiile economiei digitale și cei fără ocupație”, afirmă Violeta Luca.

 

Reprezentantul Microsoft va discuta despre cum pot fi schimbate modelele de business într-o lume în care tehnologiile digitale provoacă schimbări majore în diferite piețe și în cadrul unei sesiuni care are loc în a doua zi a evenimentului, alături de Aurelia Costache – Financial Services Industry Advisory Leader în cadrul companiei de consultanță EY România. În cadrul sesiunii vor fi dezbătute teme precum: cum pot influența tehnologiile IT poziția pe piață a companiilor și care sunt avantajele competitive pe care le pot aduce? Se poate atinge excelența operațională fără excelență în utilizarea IT-ului, adică fără automatizare, informații, analize și algoritmi sofisticați?

Abordarea acestor teme în cadrul Microsoft Summit vine în contextul în care, potrivit experților Microsoft, companiile se așteaptă să crească deopotrivă profitabilitatea și să-și eficientizeze costurile cu până la 10% prin inițiativele de digitalizare a afacerii, conform unui studiu realizat de McKinsey anul acesta. În cadrul cercetării au fost analizate 18 practici de strategie digitală, aptitudini și cultură organizațională pentru a stabili maturitatea digitală a unei companii sau Digital Quotient.

Microsoft Summit își propune să le aducă participanților date depre teme precum: caracteristicile procesului de digitalizare a companiilor din mediul de business românesc; care sunt principalele servicii și produse de digitalizare, prin care companiile din România își pot crește profitabilitatea și maximiza rezultatele
Participanții vor avea ocazia să interacționeze cu noile tehnologii Microsoft, care vor fi prezente la locurile special amenajate pentru demo-uri. De asemenea, participanții vor putea testa diferite echipamente cu tehnologii Microsoft. În cadrul evenimentului sunt organizate și 11 sesiuni dedicate participanților din mediul de business.

Alte 17 sesiuni despre tehnologie sunt dedicate participanților care dezvoltă aplicații software. Pentru specialiștii în IT sunt organizate un număr de 23 de sesiuni.
În perioada 4-5 noiembrie 2015, compania Microsoft organizează a treia ediție a  Microsoft Summit, unul dintre cele mai importante evenimente de tehnologie și business de pe piața locală, în cadrul căruia peste 40 de experți de talie internațională vor analiza cele mai importante tendințe și soluții digitale cu impact în creșterea productivității organizațiilor din România.

Dezvoltatorii și specialiștii IT ce urmăresc dezvoltarea competențelor pe soluții de mobilitate și cloud, precum și managerii și antreprenorii aflați în căutarea de noi oportunități de utilizare a tehnologiilor digitale în business pot obține detalii despre evenimentul Microsoft și se pot înregistra pe www.mssummit.ro.

Ziarul Financiar este partenerul media al Microsoft Summit 2015.

Adrian SECELEANU

adrian.seceleanu@zf.ro