Microsoft a dezvoltat propria tabletă și va intra în concurență directă cu iPad-ul Apple, mutarea marcând un moment istoric pentru grupul american, ale cărui activități sunt concentrate pe dezvoltarea de software pentru PC-uri, au declarat surse apropiate situației pentru Financial Times, informează Mediafax.
Rezultatul inițiativei Microsoft de a dezvolta o tabletă ar putea fi prezentat luni, la un eveniment la Los Angeles, unde grupul a programat un eveniment media ce a stârnit speculații privind planurile pentru piața tabletelor.
Evenimentul va fi folosit pentru a prezenta o tabletă touchscreen rulând următoarea versiune a sistemului de operare Windows, a spus una din surse. Nu este însă clar dacă tableta va fi comercializată sub brandul Microsoft sau sub numele uneia dintre companiile care au construit în mod tradițional PC-uri.
Producătorul de software s-a bazat tradițional pe alți producători pentru computerele care rulează Windows, abordare care i-a permis să domine era PC-urilor, întrucât concurența dintre producătorii rivali a coborât prețul și a diversificat gama de produse.
Acest tip de abordare nu a funcționat în privința smartaphone-urilor și tabletelor, unde combinația hardware-software a Apple a cucerit piața.
Microsoft s-a consultat recent cu producătorii asiatici de electronice în privința fabricării unei tablete care să fie vândută brandul grupului, potrivit unei surse apropiate situației. Având în vedere capacitatea de reacție a lanțurilor de aprovizionare pentru industria din Asia, Microsoft ar putea introduce o tabletă pe piață în câteva săptămâni, a spus sursa.
Brandul Microsoft a mai fost folosit pentru alte produse electronice, player-ul Zune și consola Xbox, însă vânzarea propriului dispozitiv care rulează Windows reprezintă o schimbare majoră în strategia grupului.