Prima pagină » Economic » Microsoft va raporta pierdere pe trimestrul doi după o depreciere de 6 miliarde de dolari pe servicii online

Microsoft va raporta pierdere pe trimestrul doi după o depreciere de 6 miliarde de dolari pe servicii online

Microsoft va raporta pierdere pe trimestrul doi după o depreciere de 6 miliarde de dolari pe servicii online
Microsoft va raporta pierderi pentru trimestrul al doilea, după ce a înregistrat o depreciere contabilă de 6,2 miliarde de dolari la divizia de servicii online, din cauza performanțelor sub așteptări ale companiei de publicitate pe internet AQuantive, cumpărată acum 5 ani pentru 6,3 miliarde dolari.

Microsoft va raporta pierderi pentru trimestrul al doilea, după ce a înregistrat o depreciere contabilă de 6,2 miliarde de dolari la divizia de servicii online, din cauza performanțelor sub așteptări ale companiei de publicitate pe internet AQuantive, cumpărată acum 5 ani pentru 6,3 miliarde dolari, informează Mediafax.

Pierderea contabilă, non-cash, va trece compania pe pierdere în trimestrul al doilea, încheiat în iunie, potrivit Bloomberg.

Media estimărilor analiștilor indica, anterior, un profit net de 5,3 miliarde de dolari pentru companie în această perioadă.

Microsoft a cumpărat AQuantive în 2007 pentru aproximativ 6,3 miliarde de dolari, încercând să prindă din urmă Google pe piața publicității online. Preluarea companiei a fost anunțată la câteva săptămâni după ce Google a achiziționat DoubleClick, un alt operator de publicitate pe internet.

Tranzacția nu a adus creșterea anticipată la divizia de servicii online a Microsoft, iar pierderile acestor operațiuni nu pot fi recuperate atât de repede cum se aștepta cumpania, a declarat pentru Bloomberg o sursă apropiată situației.

Deși preluarea AQuantive nu a avut efectul scontat, Microsoft notează că divizia de servicii online și-a îmbunătățit performanțele în alte zone, invocând majorarea venitului adus căutările pe internet și creșterea cotei de piață a motorului de căutare Bing.

Pierdererea operațională a diviziei de servicii online a scăzut în primul trimestru al acestui an la 1,45 miliarde de dolari, de la 1,91 miliarde de dolari în perioada corespunzătoare a anului trecut, a anunțat Microsoft în aprilie. Vânzările diviziei au urcat totodată cu 11%, la 2,13 miliarde de dolari.

Citește și