Ministerul Economiei anunță lansarea schemei de ajutor pentru HoReCa. Când încep înscrierile

Publicat: 23 06. 2021, 19:49
Actualizat: 23 06. 2021, 19:50
Schema de ajutor este menită să compenseze o parte din pierderile suferite ca urmare a restricțiilor impuse pentru gestionarea pandemiei de COVID-19 / Sursa foto: Shutterstock - caracter ilustrativ

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului a anunțat, miercuri, lansarea etapei de înscriere în cadrul schemei de ajutor pentru HoReCa.

Operatorii economici care dețin hoteluri, restaurante, agențiile de turism sau organizatorii de evenimente a căor activitate a suferit din cauza restricțiilor impuse pentru gestionarea pandemiei de COVID-19 se pot însrie pentru a primi ajutor financiar pentru compensarea unei părți din pierdere.

Formularul electronic de înscriere în cadrul schemei HoReCa va fi activ pe link-ul granturi.imm.gov.ro începând de marți, 29 iunie, ora 10:00.

Formularul de înscriere va rămâne activ timp de 10 zile lucrătoare de la demararea înscrierii, până la ora 20.00 a ultimei zile de înscriere, respectiv ziua de luni, 12 iulie 2021, ora 20:00, cu posibilitatea prelungirii perioadei de înscriere, potrivit Ministerului Economiei.

Procedura de implementare

Schema de ajutor este prevăzută de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 224/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru întreprinderile din domeniul turismului, alimentaţiei publice și organizării de evenimente, a căror activitate a fost afectată în contextul pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare.

Procedura de implementare a schemei, în forma modificată, a fost publicată vineri, 18 iunie, în Monitorul Oficial. Ordinul care a modificat procedura de implementare a schemei de ajuor de stat pentru HoReCa introduce verificarea automată a istoricului privind autorizarea codurilor CAEN, eliminând astfel obligația ca aplicantul să introducă în aplicație certificatul constatator.

Prin schema de ajutor de stat, operatorii de hoteluri, restaurante, agenții de turism, organizatorii de evenimente a căror activitate a fost afectată în contextul pandemiei de COVID-19 pot beneficia de compensarea a 20% din pierderile suferite  în 2020 față de 2019, dar nu mai mult de 800.000 euro pe întreprindere unică. Se estimează că se acordă ajutoare pentru aproximativ 74.000 de beneficiari.

Pentru schema de ajutor de stat pentru HoReCa – instituită prin OUG 224/2020 și ulterior modificată prin OUG 10/2021 –  cu un buget estimat inițial de 2,5 miliarde de lei (500 milioane de euro), au fost alocate credite bugetare în valoare de 1 miliard de lei în bugetul din anul 2021 (restul de 1,5 miliarde de lei fiind credite de angajament).

Coduri CAEN eligibile în schema HoReCa:

  • 7911 Activități ale agențiilor turistice;
  • 7912 Activități ale tur-operatorilor;
  • 7990 Alte servicii de rezervare și asistență turistică (ghizi turistici)
  • 5510 Hotel și alte facilităti de cazare similare
  • 5520 Facilități de cazare pentru vacanțe și perioade de scurtă durată
  • 5530 Parcuri pentru rulote, campinguri și tabere;
  • 5590 Alte servicii de cazare;
  • 5610 Restaurante;
  • 5621 Activități de alimentație (catering) pentru evenimente;
  • 5629 Alte activități de alimentație;
  • 5630 Baruri și alte activități de servire a băuturii;
  • 8230 Activități de organizare a expozițiilor, târgurilor și congreselor.

Băncile partenere

Ca urmare a eratei la raportul procedurii de selecție și a finalizării  acestei proceduri, Ministerul Economiei a publicat lista actualizată a ofertelor băncilor admise pentru implementarea măsurilor cuprinse în cadrul schemei de ajutor de stat, acestea îndeplinind cerinţele și criteriile specifice de implementare a programului:

  • CEC Bank S.A;
  • BRD Groupe Societe Generale S.A.;
  • Banca Românească S.A.;
  • Banca Transilvania S.A.;
  • Banca Comercială Română SA.
  • OTP Bank