Legenda lui Dracula va fi promovată în China, India și Orientul Mijlociu, piețe care nu au fost afectate de criza economică și care au un mare potențial, a declarat agenției Mediafax Cristian Bărhălescu, secretar de stat în Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului.
„Consider că o reevaluare, o repoziționare a strategiei, a master planului, care a fost făcut în anul 2007, în alte condiții economice, este necesară acum, pentru că piețele țintă pe care le considerăm apropiate și aducătoare de turiști, cum sunt Germania, Austria, Marea Britanie sau Rusia se pot completa cu piețe gen Orientul Mijlociu, piață care în momentul de față nu a fost afectată profund de criză și de asemenea China sau India. Pe aceste piețe România nu a fost promovată până acum”, a spus Bărhălescu.
El a adăugat că România va încerca să acorde vize celor „care sunt cu adevărat” turiști, fie că vin din China, India sau Orientul Mijlociu.
„Trebuie să ne uităm puțin și ce fac alții și să vedem că Statele Unite investesc în următoarea perioadă foarte mulți bani în promovarea pe piețele din China și India, pentru că acolo este un număr mare de turiști. Thailanda și-a revenit datorită pieței chineze”, a mai spus secretarul de stat.
Bărhălescu a afirmat că în China, India și Orientul Mijlociu România poate promova tot ceea ce înseamă circuite gen Dracula, gen Transilvania, dar și circuite culturale, Delta Dunării și stațiuni balneoclimaterice.
„Intenționăm să redeschidem biroul de turism din China, iar în India ne gândim să deschidem un astfel de birou. Trebuie să promovăm în aceste zone ceea ce avem. Vreme de 20 de ani s-a încercat demitizarea lui Dracula, dar merge promovat. Până la urmă trebuie să ne legăm de acest mit pentru că dacă spui cuiva că ești din România în Statele Unite sau China, se uită puțin și nu înțelege, dar dacă îi spui că ești din Transilvania, datorită mitlui Dracula, sigur știe să te localizeze”, a adăugat reprezentantul MDRT.
El a arătat că Dracula are o imagine deja creată în lume și nu trebuie inventat ceva nou pentru a fi promovat.
Bărhălescu crede că ar trebui promovate, legat de Dracula, Castelul Bran și Sighișoara, atracții incluse în pachetele multor agenții de turism. „În bugetul anului viitor vom avea cu siguranță sume alocate către acest domeniu”, a afirmat el.
Ideea promovării României apelând la legenda lui Dracula nu este nouă, dar de fiecare dată încercările au fost abandonate.
Cea mai mediatizată inițiativă a fost proiectul Dracula Park, lansat în noiembrie 2001, iar locația aleasă în prima variantă a fost Sighișoara. Proiectul a fost una dintre inițiativele de început de mandat ale fostului ministru al Turismului Dan Matei Agathon.
Ulterior, din cauza unor probleme legate de terenul de lângă Sighișoara, s-a decis amplasarea parcului la Snagov, pe un teren aflat în proprietatea privată a statului și în administrarea Regiei pentru Administrarea Patrimoniului Protocolului de Stat (RA-APPS).
Executivul a anulat, în 2006, titlul de parc industrial acordat proiectului Dracula Park după ce un control al Autorității de Control a Guvernului a relevat că titlul de parc industrial a fost acordat ilegal. Autoritatea a apreciat că asocierea nu a fost în interesul statului, care a participat cu 460 hectare teren în valoare de peste 400 milioane euro, în timp ce societatea Dracula Park nu a avut nici un aport material.
Ulterior, proiectul Dracula Park și promovarea mitului Dracula au fost abandonate.