Ministrul Economiei promite bani pentru autostrada Sibiu-Pitești dintr-un fond care există doar pe hârtie
Acest proiect de infrastructură este adesea invocat de Renault-Dacia, pentru dezvoltarea producției de automobile.
Ministrul Economiei, Mihai Fifor a transmis cu prioritate, reprezentantei diplomației franceze, că îngrijorările companiilor străine privind noile măsuri din programul de guvernare sunt nefundamentate. „Vă rog să comunicați mediului de afaceri francez că nu se va lua nicio măsură până ce nu se vor face studii de impact serioase și consultări publice riguroase cu patronatele și sindicatele”, a spus ministrul Economiei, Mihai Fifor.
De cealaltă parte, ambasadoarea Michèle Ramis a precizat că firmele franceze sunt „foarte interesate” să coopereze și să participe la dezvoltarea societăților românești listate în Fondul Suveran de Dezvoltare și Investiții (FSDI).
Ministrul Mihai Fifor a subliniat că de FSDI vor beneficia proiecte precum Autostrada Pitești-Sibiu, importantă pentru producătorul de automobile Dacia Renault. „Autostrada este o prioritate a guvernării noastre și se lucrează accelerat la proiectul de lege privind achizițiile speciale din infrastructură, energie și apărare. Autostrada e unul dintre proiectele finanțabile prin Fondul Suveran de Dezvoltare și Investiții”, a explicat demnitarul român. El a estimat că, după parcurgerea procedurilor de consultare publică și validarea de către Eurostat, proiectul de lege a FSDI va fi adoptat de Guvern și va intra în dezbatere parlamentară la începutul lunii septembrie 2017.
Ambasadoarea Michèle Ramis a mai evidențiat câteva proiecte de cooperare între industriile de apărare franceză și română. „Franța se angajează să susțină aceste colaborări industriale care vor implica producția în fabrici și implantarea în locații din România”, a precizat diplomata franceză.
Ministrul Mihai Fifor a apreciat ofertele prezentate. El a precizat, referitor la cooperarea deja existentă, dintre Airbus și IAR Ghimbav-Brașov, pentru fabricarea elicopterului multirol H215 M: „Intenția noastră e IAR să devină contractor principal pentru orice posibilă comandă de elicoptere pe care statul român o va face pentru flota îmbătrânită. Chiar dacă nu se află în sfera de competență a Ministerului Economiei, colaborarea cu Airbus nu poate fi pusă în pericol, deoarece la IAR proiectul se referă la elicoptere multirol și nu la avioane de transport persoane”, se arată într-un comunicat al Ministerului Economiei.