Ministrul Economiei, Varujan Vosganian, a declarat miercuri că nu este de ajuns ca România să se mândrească cu Sofia Vicoveanca, cu Hagi și cu frunze, și că este momentul să creeze firme puternice în industrie, care să devină simboluri naționale, informează Mediafax.
„IMM nu vrem să fie doar patiserii și cofetării, ci să fie companii productive, să însoțească marea industrie. IMM trebuie să fie o componentă a strategiei de industrializare. Am pus accentul până acum pe servicii, pe construcții, dar trebuie să ne întoarcem la industrie. E foarte bine să fim mândri de Sofia Vicoveanca și de Hagi, dar e timpul să fim mândri de industrie și de simboluri, nu doar de frunze. Să fim mândri cum sunt suedezii de rulmenții lor (…), germanii de mașinile lor, italienii de pantofii lor sau francezii de parfumuri”, a spus Vosganian la Forumul IMM 2013.
Vosganian a arătat că IMM-urile nu trebuie privite ca pe un scop în sine, ci trebuie să fie introduse într-un amplu program, cu o politică coerentă privind forța de muncă. Ele trebuie însoțite de industrie și trebuie să conlucreze cu sistemul bancar.
Pe de altă parte, ministrul Economiei a susținut că sunt necesare cursuri despre antreprenoriat încă din liceu, precizând că o soluție pentru criză este cultivarea spiritului antreprenorial, care a fost scos din conștiința românilor în ultimii zeci de ani.
„Cultivarea spiritului antreprenorial înseamnă implicarea tinerilor în prima afacere, implicarea mai largă a femeilor în afaceri, reimplicarea celor care au eșuat în afaceri și implicarea celor care au ieșit dintr-un mod sau altul de pe piață. Amploarea crizei a fost poate mai severă în România decât în alte părți, nu din cauza reducerii PIB pentru că a venit după aproape un deceniu de creștere economică – 1999 – ultimul trimestru din 2008. Toată lumea era încrezătoare, dacă te vedeai cu sindicatele și nu obțineau o creștere de cel puțin 2% a salariilor spuneau că au pierdut vremea de pomană și că au irosit banii dați pe taxi”, a spus Vosganian.
În final, ministrul Economiei a arătat că nu este bine ca oamenii de afaceri să facă business din instinct și să deprindă lucrurile așa cum fac „pruncii” când sunt născuți și aruncați în apă, și înoată din reflex.