Ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, a trimis corpul de control al ministerului să verifice stadiul proiectului de legătură a rețelei de metrou din București cu aeroportul Henri Coandă din Otopeni.
„Corpul de control nu este o sperietoare, el trebuie să constate în ce fază se află proiectul și dacă sunt greutăți care depind de noi să le rezolvăm”, a spus Silaghi, aflat în vizită pe șantierul magistralei 5 de metrou.
Lucrările la magistrala 5, tronsonul Râul Doamnei-Eroilor, au o întârziere de 1-2 luni, care însă va fi recuperată, potrivit MTI, astfel încât termenul de finalizare rămâne 2015.
Responsabilul tehnic al proiectului, Ioan Ursu, a declarat că până la finele anului viitor companiile constructoare vor finaliza structura stațiilor.
„Până la sfârșitul anului viitor vom termina structura stațiilor și apoi mai durează aproximativ doi ani până la finalizare”, a spus Ursu.
Pentru finalizarea lucrărilor, respectiv dotarea rețelei cu echipamentele necesare, Metrorex va organiza anul viitor o licitație.
Ursu a mai spus că întârzierile au fost determinate de mutarea utilităților.
În martie 2011 Metrorex a semnat un contract de 215 milioane euro, fără TVA, pentru execuția tronsonului Râul Doamnei-Eroilor cu un consorțiu condus de compania italiană Astaldi și anunța că tronsonul va fi deschis în 2014.
Administratorul rețelei de metrou a lansat, în mai 2012, anunțul de intenție pentru licitația privind construcția magistralei 6, de legătură cu aeroportul Henri Coandă. Linia ar urma să fie pusă în funcțiune în 2017-2018, valoarea estimativă a contractului fiind de 1,05 miliarde euro, fără TVA.