Prima pagină » Economic » Ministrul Transporturilor, despre privatizarea Portului Constanța: Statul ar trebui să păstreze minimum 50% plus o acțiune

Ministrul Transporturilor, despre privatizarea Portului Constanța: Statul ar trebui să păstreze minimum 50% plus o acțiune

Ministrul Transporturilor, despre privatizarea Portului Constanța: Statul ar trebui să păstreze minimum 50% plus o acțiune
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, afirmă că, în opinia sa, statul ar trebui să păstreze minim 50% plus o acțiune la compania care administrează Portul Constanța, cu importanță strategică pentru România, dar admite că decizia legată de modificările de acționariat aparține Guvernului.

„Eu cred că acolo putem privatiza până la 50% plus o acțiune, 50% plus o acțiune minim trebuie să rămână în proprietatea statului. Diferența – că se cedează comunității locale, că se vinde pe bursă și vor fi unii care vor cumpăra și se va modifica, să spunem, puțin, structura acționariatului, am aduce și alți acționari care să aibă viziune, din cei care au experiență legată de această activitate – nu este o decizie care îmi va aparține. V-am spus ce gândesc eu, este o decizie care va aparține Guvernului României și nu a ministrului Transporturilor. Astăzi, când noi vorbim, eu așa gândesc. Nu exclud posibilitatea să dăm comunității locale, nu exlud varianta în care să dau acțiuni pe bursă”, a spus Rus.

În prezent, Ministerul Transporturilor este acționar majoritar la Administrația Porturilor Maritime Constanța, cu 60%, iar Fondul Proprietatea și Primăria Constanța dețin fiecare 20% din capital.

Guvernul și Primăria Constanța vor ca Ministerul Transporturilor să cedeze 13% din acțiuni Consiliului Local și să listeze pe bursă un pachet de 14% din titluri. Posibilitatea creșterii participației Primăriei Constanța a stârnit numeroase critici din partea operatorilor portuari și a sindicatelor din port, dar și în mediul politic de la nivel central.

Referitor la privatizarea altor companii din subordinea Transporturilor, ministrul apreciază că transferul de proprietate trebuie realizat atunci când companiile sunt solide din punct de vedere economic, pentru maximizarea prețului de vânzare.

„Nu sunt de acord să vindem ceva în situația în care capacitatea de negociere este extrem de mică, adică ești neprofitabil, ești aproape de faliment, insolvența te caută prin camera din față. Bătălia mea este nu să nu respect sau să nu privatizez – procesul de privatizare va continua – bătălia mea este să aduc aceste societăți în situația în care la privatizare să aibă preț. Noi mereu, de-a lungul istoriei recente, am privatizat profitul și am naționalizat pierderile. Încerc să aduc aceste societăți în situația în care, în momentul în care vom privatiza x%, y% sau tot din CFR Marfă, din CFR Călători, din Tarom sau din oricare altă companie de-a noastră, ea să aibă suficientă consistență economico-financiară și resursă umană validată astfel încât să aibă preț”, a afirmat Rus.

Grup Feroviar Român, deținut de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat în iunie 2013 câștigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, însă vânzarea pachetului majoritar de acțiuni la compania de stat nu a putut fi finalizată până la termenul limită, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu și-au dat acordul pentru schimbarea acționariatului, iar Consiliul Concurenței nu a avut timpul necesar pentru a se pronunța asupra tranzacției.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Bolojan despre Crăciun: Ce își dorește, ce face și ce mănâncă
Digi24
EXCLUSIV Avertismentul lui Diaconescu, după ce serviciile secrete americane au dezvăluit planul lui Putin în Europa: „Rusia nu neagă”
Cancan.ro
Ce au putut face Andra și Cătălin Măruță în avion, în fața tuturor pasagerilor. 'Eu făceam plângere la compania aeriană'
Prosport.ro
FOTO. Antrenoarea de tenis care predă în rochii îndrăznețe și pantofi cu toc a atras atenția tuturor
Adevarul
Judecătorul care a desființat decizia CCR de anulare a alegerilor din 2024, prezent la discuțiile cu Nicușor Dan. Ce a propus la Cotroceni
Mediafax
Ce promite Ilie Bolojan pentru anul viitor. Vești bune despre inflație și economie, dar și o condiție pusă de premier
Click
Motivul pentru care e bine să pui un bănuț în bradul de Crăciun. Tradiția păstrată din generație în generație
Digi24
Prima reacție a Rusiei la dezvăluirile serviciilor secrete americane privind planul lui Putin de a ataca alte țări din Europa
Cancan.ro
Cutremur în lumea interlopă! Elvis Pian a fost eliberat din închisoare
Ce se întâmplă doctore
Cum se menține în formă Ricky Martin, la 53 de ani! Zeul latino care sfidează timpul
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Fabrica din România care a produs 1 milion de anvelope în 2025. Este singura din lume cu zero emisii de CO2
Descopera.ro
Ceva s-a prăbușit pe Lună! Momentul a fost înregistrat
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Soțul tău are o amantă tânără! Îmi pare rău!
Descopera.ro
Poșta daneză oprește distribuirea scrisorilor după 400 de ani