Ministrul Transporturilor, despre privatizarea Portului Constanța: Statul ar trebui să păstreze minimum 50% plus o acțiune

Ministrul Transporturilor, despre privatizarea Portului Constanța: Statul ar trebui să păstreze minimum 50% plus o acțiune
Publicat: 24/07/2014, 20:53
Actualizat: 24/07/2014, 20:53

„Eu cred că acolo putem privatiza până la 50% plus o acțiune, 50% plus o acțiune minim trebuie să rămână în proprietatea statului. Diferența – că se cedează comunității locale, că se vinde pe bursă și vor fi unii care vor cumpăra și se va modifica, să spunem, puțin, structura acționariatului, am aduce și alți acționari care să aibă viziune, din cei care au experiență legată de această activitate – nu este o decizie care îmi va aparține. V-am spus ce gândesc eu, este o decizie care va aparține Guvernului României și nu a ministrului Transporturilor. Astăzi, când noi vorbim, eu așa gândesc. Nu exclud posibilitatea să dăm comunității locale, nu exlud varianta în care să dau acțiuni pe bursă”, a spus Rus.

În prezent, Ministerul Transporturilor este acționar majoritar la Administrația Porturilor Maritime Constanța, cu 60%, iar Fondul Proprietatea și Primăria Constanța dețin fiecare 20% din capital.

Guvernul și Primăria Constanța vor ca Ministerul Transporturilor să cedeze 13% din acțiuni Consiliului Local și să listeze pe bursă un pachet de 14% din titluri. Posibilitatea creșterii participației Primăriei Constanța a stârnit numeroase critici din partea operatorilor portuari și a sindicatelor din port, dar și în mediul politic de la nivel central.

Referitor la privatizarea altor companii din subordinea Transporturilor, ministrul apreciază că transferul de proprietate trebuie realizat atunci când companiile sunt solide din punct de vedere economic, pentru maximizarea prețului de vânzare.

„Nu sunt de acord să vindem ceva în situația în care capacitatea de negociere este extrem de mică, adică ești neprofitabil, ești aproape de faliment, insolvența te caută prin camera din față. Bătălia mea este nu să nu respect sau să nu privatizez – procesul de privatizare va continua – bătălia mea este să aduc aceste societăți în situația în care la privatizare să aibă preț. Noi mereu, de-a lungul istoriei recente, am privatizat profitul și am naționalizat pierderile. Încerc să aduc aceste societăți în situația în care, în momentul în care vom privatiza x%, y% sau tot din CFR Marfă, din CFR Călători, din Tarom sau din oricare altă companie de-a noastră, ea să aibă suficientă consistență economico-financiară și resursă umană validată astfel încât să aibă preț”, a afirmat Rus.

Grup Feroviar Român, deținut de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat în iunie 2013 câștigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, însă vânzarea pachetului majoritar de acțiuni la compania de stat nu a putut fi finalizată până la termenul limită, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu și-au dat acordul pentru schimbarea acționariatului, iar Consiliul Concurenței nu a avut timpul necesar pentru a se pronunța asupra tranzacției.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Un instalator austriac a găsit o comoară de 2,3 milioane de euro într-o locuință
Bianca Drăguşanu s-a dezlănţuit și… Gabi Bădălău a spus totul, după scandal: ordin de protecție?!...
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
Rusia, repetiție pentru un posibil atac nuclear. Ce sistem american poate distruge rachetele intercontinentale ale...
Andreea Nechita, fiica unui cunoscut dezvoltator imobiliar din Iași, a murit subit la doar 22...
Un bărbat a sunat la 112 să anunțe că un hoț i-a intrat în casă....
Putin a anunțat că Rusia a lovit Ucraina cu o nouă rachetă, cu nume de...
Răsturnare de situație! Silviu Prigoană nu ar avea un testament. Cine ar fi primit toată...
Data la care intră pensiile pe card în decembrie 2024. Ce se întâmplă cu cei...
România, lovită de un al doilea val de ninsori, ploi şi viscol de joi seara....
De ce s-a spânzurat Iasmina la 14 ani. Vărul fetei a dezvăluit: "A fost pedepsită"....
Ce se întâmplă cu pensiile românilor după ce Guvernul a rămas fără fonduri! Cu ce...
Avem TESTAMENTUL lui Silviu Prigoană! Surpriză MAXIMĂ pentru Adriana Bahmuțeanu
Rovinieta NU se mai plătește înaintea efectuării călătoriei. Legea a intrat în vigoare
Cooperare între compania cehă CZ şi compania românească Transcarpat Sportours International. Puşca de asalt CZ...
Află aici ADEVĂRUL! De ce pare totul PLAT dacă Pământul e rotund?
Statul îți IA BANII. Românii n-au dreptul la ei, deși i-au câștigat corect. Nu poți...
Calendarul pensiilor în luna decembrie. Când vin banii. Schimbare anunțată de Ministerul Muncii
Cod roșu de viscol în mai multe județe ale țării! În ce zone sunt așteptate...
"Tata, nu!" Ultima discuție pe care Igor Cuciuc a avut-o cu Andreea, chiar înainte de...
Șocul dimineții pentru Mădălin Ionescu! Câinele familiei a evadat din curte. Ce s-a întâmplat cu...
BANCUL ZILEI. Soacra către ginerele BULĂ: -Ce-o fi văzut fata mea la tine?
1 din 10 copii, victimă a violenței în primele două luni ale anului școlar