Ministrul Turismului: Frunza românescă nu și-a atins scopul. Dracula ar putea avea mai mult succes la străini
Brandul turistic al României, deși a fost achiziționat cu mulți bani, nu și-a atins scopul și nu a devenit cunoscut în lume, pe când Dracula s-a întipărit mult mai mult în mintea străinilor, a declarat luni, după o conferință Maria Grapini, ministrul delegat pentru IMM și Turism, informează Mediafax.
„Brandul sectorial de turism a fost achiziționat cu niște bani, și nu puțini. El nu mai poate fi schimbat. Brandul nu și-a atins scopul și eu vă spun acum din ultimele șase luni, cât am umblat prin alte țări. Toate întrebările care mi s-au pus au fost de ce acest brand. E un bun cumpărat, nu-l putem arunca la coș, dar cu banii pe care îi mai avem acum pe promovare să facem branduri subsectoriale”, a spus Grapini.
Ea a afirmat că brandul turistic, care are ca element vizual frunza, nu a promovat întreg potențialul României.
„Noi suntem acum într-un studiu de evaluare. Ce oferim noi prin brandul ăla? Deși n-a fost finalizat ca un brand, Dracula s-a întipărit în mintea străinilor mult mai mult decât un brand greu plătit”, a adăugat Grapini.
Ea a arătat că brandul nu a reușit să se impună în lume și acest lucru se poate observa din numărul de intrări ale turiștilor străini în România și din gradul de cunoștere a brandului în alte țări.
„La târgul de turism de la Berlin toată lumea mă întreba de Dracula”, a menționat ministrul.
Grapini a discutat cu Ilie Năstase și cu Gabriela Szabo, care au acceptat să promoveze România în străinătate. Cu ajutorul studenților, ministrul delegat pentru IMM și Turism vrea să creeze branduri ale unor segmente din turism.
„Am adresat o scrisoare Facultății de Artă să facă o competiție cu studenții pe branduri pe direcțiile pe care eu le consider strategice pentru turismul din România. Pentru toate acestea studenții sunt puși la treabă, o să facem o competiție și o să dăm niște premii”, a explicat ea.
Brandul turistic al României a fost lansat în anul 2010. În perioada 2010-2012, pentru crearea și promovarea brandului turistic al României s-au cheltuit peste 56 de milioane de lei (13 milioane de euro), bani provenind din fonduri europene.
Hotelurile din România sunt pe penultimul loc în Europa după gradul de ocupare în timpul verii și deține detașat ultima poziție în clasamentul privind ponderea străinilor în totalul turiștilor, cauzele fiind fluxul slab de turiști de afaceri, imaginea externă proastă, tarifele mari și evaziunea.