Minivacanță de zeci de milioane de euro la români. Câți turiști au ales litoralul și câți au mers în stațiunile balneare

Publicat: 07 05. 2013, 15:17
Actualizat: 03 07. 2013, 20:23

Numărul românilor care au petrecut minivacanța de 1 Mai și Paște în țară a crescut cu 52% comparativ cu situația cumulată a celor două sărbători din 2012, iar al celor care au ales destinațiile externe de peste 2,5 ori, sumele cheltuite depășind 22 milioane euro, reiese din datele FPTR, informează Mediafax.

„În minivacanța de 1 Mai și Paște, zilele libere și tarifele mai mici au condus la o creștere a numărului total de turiști în România cu 52% (…). Aceștia au cheltuit peste 51 milioane lei doar pentru servicii turistice și peste 35 milioane pentru distracție”, se arată într-un comunicat al Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).

Potrivit sursei citate, de Paște, cei mai mulți turiști au ales ca destinație de vacanță zonele rurale din România, pensiunile atrăgând peste 65.000 de turiști.

Stațiunile montane au fost și ele solicitate pentru sărbătoarea Paștelui de aproximativ 25.000 de turiști, dublu față de anul trecut. Astfel, unitățile de cazare de pe Valea Prahovei au fost ocupate în proporție de 70-80%, în timp ce în celelalte stațiuni montane gradul de ocupare a fost de până la 70%.

Pe litoral, după ziua de 1 mai, au rămas să petreacă Paștele circa 16.000 de turiști. În stațiunile balneare numărul turiștilor a rămas nemodificat, 10.000 de turiști petrecând Paștele în aceste zone, număr similar cu cel din 2012.

„În România, cheltuielile s-au extins în această perioadă, cu bugetul alocat distracțiilor și meselor festive. Bugetul mediu de cheltuieli estimat pentru alte servicii, în afară de cazare și mic dejun este de 100 de lei pe zi”, mai arată FPTR.

Aproximativ 2.500 de turiști, de două ori și jumătate mai mulți decât anul trecut, au ales Delta Dunării ca destinație pentru 1 Mai și Paște.

În ceea ce privește turismul extern, peste 12.000 de români au ales să petreacă această minivacanță în străinătate, pentru care au alocat în total 2,3 milioane de euro. Cei mai mulți, peste 7.000, au mers în Bulgaria, unde au cheltuit 630.000 euro, destinație urmată în top de Ungaria și Turcia, cu câte 600 de turiști români.

Potrivit FPTR, cifrele sunt aproximative și au fost obținute pe baza datelor furnizate de sistemul de rezervări www.RezEx.ro, a estimărilor furnizate de ANTREC (Asociația Națională de Turism Rural, Ecologic și Cultural) și OPTBR (Organizația Patronală a Turismului Balnear din România) și a membrilor FPTR precum și a sondajului aplicat unui număr semnificativ de operatori din turism.

Fii la curent cu știrile economice ale momentului. Abonează-te la pagina de Facebook Gândul Financiar.