Un profesor de Biochimie în vârstă de 64 de ani, Pat Brown, se numără printre fondatorii unor firme inovatoare cu cifre de afaceri de miliarde de dolari din Silicon Valley.
În loc de a încerca să schimbe lumea, Pat Brown intenționează să o salveze, iar noul acord anunțat săptămâna aceasta între firma sa de tip start-up care produce carne cu proteine din plante Impossible Foods și lanțul de restaurante Burger King este un mare pas înainte spre atingerea obiectivului de reducere a emisiilor de dioxid de carbon generate de industria de procesare a cărnii.
Pat Brown este renumit în comunitatea științifică pentru cercetările în domeniul geneticii și microbiologiei, inclusiv pentru depistarea mecanismului prin care virusul HIV infectează celulele. După ce și-a suspendat activitatea la Universitatea Stanford în anul 2010, a vrut să identifice o problemă globală în care să facă o diferență reală. A ajuns la concluzia că depistarea cauzelor cancerului sau bolii Alzheimer sunt probleme secundare față de daunele produse de consumul de carne și produse lactate. „Nimic nu se apropie ca amploare de impactul catastrofal pe care industria creșterii animalelor îl are asupra mediului”, afirmă Pat Brown.
De la gazele cu efect de seră produse de creșterea animalelor până la efectele negative asupra solului și apei, savantul este convins că oamenii se îndreaptă spre dezastru ecologic dacă nu diminuează sau chiar elimină consumul de carne și produse lactate.
Un vegan convins, Pat Brown a lansat în 2011, cu sprijinul investitorului Khosla Ventures, firma Impossible Foods, înființând o echipă care include biochimiști, chimiști și analiști ai datelor, pentru a produce carne cu proteine de plante de la nivel molecular.
Compania Impossible a descoperit că hemul, o moleculă a proteinelor care conține fier prezentă în plante și animale, este un ingredient extraordinar care conferă cărnii aromă și fibră. Hemul, produs prin inginerie genetică și fermentare, este folosit și pentru sosurile utilizate la burgerii fabricați de firma Impossible.
În 2016, compania Impossible a lansat un burger produs din proteine de grâu și cartofi, din hem și de ulei de cocos care are gustul asemănător cu cel al unui burger din carne. În 2019, compania a lansat un burger îmbunătățit, cu soia și mai puțină sare. A fost semnat un acord de colaborare cu lanțul de restaurante Burger King pentru livrarea produselor în St. Louis (Missouri), dar compania Impossible speră să extindă distribuția în numeroase zone din Statele Unite anul acesta.
Foto: Pixabay