Francezii de la Alstom ar putea livra 43 de trenuri de metrou pentru magistrala Drumul Taberei – Pantelimon. Valoarea contractului este estimată la aproape 300 de milioane de euro, potrivit Ziarul Financiar.
Data licitației pentru achiziționarea garniturilor pentru noua linie nu a fost încă stabilită, dar Alstom, grup care se ocupă încă din 2003 de mentenanța metroului bucureștean, și-a arătat deja interesul de a vinde în premieră propriul material rulant pe piața locală.
Video: Rame de metrou Alstom în Budapesta
Sursă: YouTube
Pentru francezi, România este a doua țară ca importanță în Europa de Est, după Polonia. Unul dintre cele mai importante contracte ale grupului cu afaceri de 80 de milioane de euro pe piața locală este cel semnat în 2003 cu Metrorex.
La ora actuală, bucureștenii pot circula cu rame de metrou Astra IVA, fabricate până în 1992 de Astra Vagoase Arad, și Bombardier Movia, construite între anii 2002 – 2008 de canadienii de la Bombardier.
În luna mai a acestui an, vor intra în circulație, cel mai probabil, două noi rame de metrou, fabricate de spaniolii de la Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF). Dunărea și Mureș, așa cum au fost denumite acestea, se află în probe și trebuie să ajungă la un rulaj de circa 20.000 de kilometri înainte să poată transporta pasageri.
FOTO: construim-romania.ro
Video: Ramă CAF în probe
Sursă: YouTube
FOTO: construim-romania.ro
FOTO: construim-romania.ro
Cele două trenuri noi se află, în prezent, în Depoul Berceni alături de Prut și Someș, alte două garnituri noi CAF. În total, Metrorex a comandat spaniolilor 16 trenuri noi, achiziționarea acestora costând aproape 100 de milioane de euro.