Prima pagină » Economic » MOL: Șoferii români alimentează mai puțin și mai des. Planurile de extindere ale grupului în România

MOL: Șoferii români alimentează mai puțin și mai des. Planurile de extindere ale grupului în România

MOL: Șoferii români alimentează mai puțin și mai des. Planurile de extindere ale grupului în România
Șoferii din România s-au obișnuit să alimenteze mai puțin și mai des, susține Laszlo Piry, senior vice-president Retail MOL Group. După mai mulți ani consecutivi de scădere, piața carburanților din România ar putea înregistra însă o stagnare în acest an, este de părere Kinga Daradics, director de țară MOL România.

Șoferii din România s-au obișnuit să alimenteze mai puțin și mai des, susține Laszlo Piry, senior vice-president Retail MOL Group. După mai mulți ani consecutivi de scădere, piața carburanților din România ar putea înregistra însă o stagnare în acest an, este de părere Kinga Daradics, director de țară MOL România.

Din calculele gândul reiese că în ultimul an, evoluția prețului benzinei și a lefurilor a făcut ca un șofer care câștigă salariul minim net pe economie să-și „permită” o jumătate de plin în plus față de anul trecut.

Astfel, o persoană care câștigă în prezent în jur de 1.610 lei, cu 5,6% mai mult decât venitul mediu net din aceeași perioadă a anului trecut, își poate face șase plinuri și jumătate (s-a luat în considerare un plin de 45 de litri), potrivit datelor Comisiei Europene.

În urmă cu un an, un angajat care câștiga salariul mediu net de la acea vreme, respectiv 1.530 de lei, își putea face plinul la mașină de aproape șase ori, în condițiile în care prețurile la pompă erau în acea periadă cu 2,6% mai mari decât în prezent.

Cu toate acestea, la nivelul Uniunii Europene, șoferii își permit de ori mai multe plinuri din salariul mediu net pe economie, mai exact 22.

„Trebuie să confirm că numărul de litri pe alimentare a scăzut. Sunt mai multe tranzacții, însă valoarea medie a sumei încasate pe tranzacție este în declin”, a spus Laszlo Piry joi, cu ocazia inaugurării unui depozit de combustibil de la Giurgiu.

Consumul de carburanți ar putea înregistra o stagnare în 2013

„Putem să fim puțin optimiști. Poate aceste o să fie primul an în care putem să spunem puțin mai realist că piața este în stagnare”, a spus Kinga Daradics, director de țară MOL România.

Cu toate că în 2011 consumul de carburanți a scăzut cu 4%, iar anul trecut acesta a înregistrat un declin de două procente, Piry consideră că planurile de extindere ale grupului ungar MOL în România, care plănuiește să atingă o cotă de piață de 15% până în 2015, de la 12% la finele anului trecut, se pot realiza ținând cont de potențialul pieței locale.

„Măsurăm piața în funcție de trei, patru dimensiuni: populație, PIB, gradul de penetrare al vehiculelor și densitatea stațiilor de alimentare. În România există spațiu de creștere”, a spus Pery care a precizat că MOL întenționează să construiască alte 17 benzinării anul acesta.

Rezultate peste așteptări în ultimele cinci săptămâni

Vice-președintele de Retail al grupului ungar a mai precizat că în ultimele cinci săptămâni, statele din regiune au consemnat o evoluție foarte bună, în contextul în care primele două luni au fost „un dezastru” pentru piața carburanților, din cauza vremii care nu le-a permis șoferilor să-și folosească prea des mașina.

„În ultimele cinci săptămâni am avut performanțe mai bune în anumite țări, printre care și România, față de aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea este de aproape două cifre. În primele două luni ale anului a fost un dezastru în țările din regiune, în Croația, Ungaria, Slovenia și România”, a spus Piry.

Grupul MOL deține în România 137 de benzinării.

„Anul trecut am deschis șapte stații. Depindem de stadiul autorizațiilor și de ritmul în care avansează construcția”, a precizat Kinga Daradics, director de țară MOL România.

Cum va evolua prețul carburanților

În ceea ce privește evoluția prețului carburanților până la sfârșitul anului, reprezentanții MOL s-au arătat rezervați în a oferi o prognoză.

„Este greu să dai o estimare pe termen mediu având în vedere volatilitatea din piață care depinde de cotațiile internaționale ale petrolului și ale produselor finite. Celelalte componente sunt TVA, accize și costurile care vin din lanțul de distribuție”, a spus Daradics.

Grupul MOL estimează, totuși, că barilul de petrol va ajunge la 100 de dolari la sfârșitul anului.

MOL a inaugurat joi un depozit de produse petroliere situat în Zona Liberă din Giurgiu. Investiția care va fi finalizată peste doi ani se ridică la 10 milioane de euro. Depozitul este al doilea deschis de grupul MOL în România și are în prezent o capacitate de 3.000 de tone.

Citește și