Trenurile vor circula pe Magistrala 2 (Pipera – Aurel Vlaicu – Aviatorilor – Piața Victoriei 1 – Piața Romană – Universitate – Piața Unirii – Tineretului – Eroii Revoluției – Constantin Brâncoveanu – Piața Sudului – Apărătorii Patriei – Dimitrie Leonida – Berceni) și se vor numi Dunărea, Mureș, Prut, Olt, Ialomița, Someș, Siret, Argeș, Jiu, Buzău, Dâmbovița, Bega, Tisa, Prahova, Bistrița și Suceava. Trenurile de metrou vor fi puse în circulatie eșalonat, în semestrul II al anului 2014.
„Noile trenuri realizate de firma CAF Spania vor fi puse în funcțiune cu călători în data de 9 iulie 2014. Trenurile au fost cumpărate în urma încheierii contractului comercial nr. 89/29.11.2011, în valoare de 97.012.450 euro fără TVA, privind achiziția a 16 trenuri noi de metrou, contract ce a fost atribuit în urma unei licitații publice internaționale”, se arată într-un comunicat al Metrorex.
Potrivit contractului, primele patru trenuri sunt realizate la Beasain, Spania, iar următoarele 12 sunt asamblate la Atelierele Grivița din București.
Noile trenuri au 6 vagoane, lungimea de 113,6 metri, lățimea de 3,2 metri și capacitatea de a transporta un număr de 1.200 de călători. Viteza maximă este de 80 km/h, iar viteza comercială este de 40 km/h.
Din luna decembrie 2013 trenurile de metrou au început să sosească eșalonat la București. În perioada ianuarie-iunie 2014, trenurile de metrou produse de firma CAF au fost supuse unor probe statice și dinamice.
Noile trenuri vor avea un număr suplimentar de bare de susținere, de scaune (6 pentru fiecare tren) și un loc special pentru biciclete. De asemenea, persoanele cu mobilitate redusă pot coborî sau urca mai ușor din/în tren, sunt create două spații special amenajate pentru fixarea și asigurarea scaunului rulant și este aplicat textul Braille pe butoanele de comandă a deschiderii locale a ușilor trenului.
Totodată, prin punerea în circulație a noilor trenuri este înlocuit în totalitate parcul de trenuri de construcție veche menținut în circulație pe magistralele 1, 2 și 3 și este redus consumului de energie electrică cu aproximativ 5%, în timp ce costurile cu mentenanța pentru cele 16 trenuri sunt mai mici cu aproximativ 40% față de costul suportat pentru cele vechi.
Introducerea în serviciul comercial a trenurilor CAF va avea ca rezultat direct înlocuirea în totalitate a parcului de trenuri de construcție veche pe magistralele 1, 2 și 3.