REWE România a lăsat cele mai multe deschideri de magazine pe final de an, astfel că în următoarele trei săptămâni retailerul va inaugura nouă magazine Penny Market și va închide anul cu o rețea de 150 de unități Penny și șapte XXL Mega Discount.
„Urmează să deschidem în următoarele trei săptămâni în Negrești Oaș, Târgoviște, Brașov, Dorohoi, Sibiu, Târgu Mureș, Galați, Bușteni și Brad. Expansiunea noastră se desfășoară conform planificării inițiale, astfel că până la sfârșitul anului vom putea deschide aproape tot ce ne-am propus”, a declarat agenției MEDIAFAX directorul financiar al REWE România, Daniel Gross.
În acest an, retailerul a mai inaugurat șase magazine, în Timișoara, Sânicolau Mare, Agnita, Strehaia, Galați și Marghita, numărul deschiderilor ajungând astfel la 15, cu cinci mai puține decât prevăzuse inițial. Compania avea la sfârșitul anului trecut 136 de magazine Penny Market și șase magazine XXL Mega Discount.
În luna mai, compania a anunțat că a decis accelerarea deschiderilor noi de la 15 magazine pe an la 20 de magazine pe an, remodelarea unor unități existente și achiziții de terenuri, investițiile estimate pentru 2013-2014 situându-se la peste 100 milioane euro.
„La sfârșitul anului 2013 vom avea deschise aproximativ 150 de magazine Penny Market și 7 magazine XXL Mega Discount. În anul 2014 vom deschide alte 20 de magazine Penny și încă un magazin XXL Mega Discount. Cu siguranță programul investițional anunțat pentru 2013-2014 o să fie îndeplinit”, a mai spus Daniel Gross.
Conform planurilor anunțate în mai, REWE ar urma să dețină la finalul anului viitor peste 180 de magazine Penny Market și XXL Mega Discount, vânzări de peste 550 milioane euro și profit de 3,5 milioane euro.
Investiția într-un magazin este de circa 2 milioane euro din care jumătate reprezintă costul terenului, 70% din terenurile pe care sunt construite magazinele Penny și XXL Mega Discount aparținând companiei.
Grupul REWE România este format din două companii, una operativă (magazinele – n.r.) REWE România SRL și o firmă de dezvoltare imobiliară – REWE Projektentwicklung.
Anul trecut, grupul a înregistrat vânzări scanner (înregistrate la casa de marcat – n.r.) de aproape 2 miliarde de lei, în creștere cu 10,53% față de anul precedent și în mai estima pentru 2013 un avans de 13,4%, la 2,25 miliarde lei (517 milioane euro), și de circa 7% pentru 2014, la 2,4 miliarde lei (551 milioane euro).
„Momentan suntem foarte multumiți de evoluția cifrei noastre de afaceri. Informații concrete vă putem oferi doar după bilanțul REWE Group (Germania) din martie 2014”, a arătat Gross.
Peste 60% din produsele comercializate în magazinele Penny Market și XXL Mega Discount sunt românești, iar 20% sunt mărci proprii.
Principalul concurent al retailerului pe segmentul pe care activează este Lidl.
REWE România face parte din concernul german REWE Group, prezent în 13 țări, cu 15.538 de magazine și afaceri de 49,7 miliarde euro anul trecut.
În România, grupul mai este prezent prin lanțul de supermarketuri Billa.