Prima pagină » Economic » Noul constructor al primului lot din autostrada Nădlac – Arad începe lucrările în aprilie

Noul constructor al primului lot din autostrada Nădlac – Arad începe lucrările în aprilie

Noul constructor al primului lot din autostrada Nădlac - Arad, respectiv asocierea Astaldi - Max Boegl, va începe lucrările cel mai devreme în aprilie, abia după ce evaluează dacă există degradări la lucrările realizate anterior de Romstrade, în timp ce șase pasaje vor fi reproiectate.

Reprezentanții constructorului primului lot din autostrada Nădlac-Arad au declarat, joi, corespondentului MEDIAFAX că în acest moment se face organizarea de șantier, iar cel mai probabil în luna aprilie vor începe efectiv lucrările.

Potrivit lui Dănuț Dascălu, director adjunct al șantierului, în acest moment are loc și o evaluare a lucrărilor realizate de Romstrade și a eventualelor degradări apărute în perioada în care șantierul a fost abandonat, după rezilierea contractului cu fostul constructor.

„Facem unele inspecții pe teren, pentru a stabili metoda de continuare a lucrărilor și pentru a evalua degradările care ar putea exista. Estimăm că în aprilie începem efectiv lucrul, urmând să aducem pe șantier până la 400 de oameni”, a declarat sursa citată.

Tototodată, noul constructor va reproiecta șase pasaje de legătură cu drumuri județene și agricole, fără să schimbe locurile de amplasare a acestora. Reproiectarea acestor obiective este programată să dureze până în luna iunie.

Întrebat dacă va putea fi respectat termenul de încheiere a lucrărilor, respectiv decembrie 2014, Dănuț Dascălu a declarat că nu au fost luate în calcul întârzieri în execuția primului lot al autostrăzii Nădlac-Arad.

Construcția autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărțită în două loturi, pe o distanță totală de aproape 39 de kilometri. Primul a fost adjudecat de consorțiul româno – portughez Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 382,9 milioane lei, iar lotul al doilea (16,6 km) de compania germană Alpine Bau, pentru 411,4 milioane lei.

CNADNR a reziliat însă, în 2012, contractul pentru primul tronson, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor, iar anul trecut a reziliat și contractul de proiectare și execuție a lotului 2, după falimentul Alpine Bau.

La finele anului trecut, CNADNR a atribuit asocierii italo – germane Astaldi – Max Boegl un contract de 308 milioane de lei (69 milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea primului tronson al autostrăzii Nădlac – Arad, care fusese început de constructorul Romstrade.

Contractul de proiectare și execuție al autostrăzii Nădlac – Arad și drum de legătură, Lot 1 – km 0+000 – km 22+218, a fost atribuit la 19 decembrie, în urma unei licitații deschise, pentru prețul cel mai scăzut.

Citește și