Noul director general al CFR SA, George Micu, a reluat procedurile de achiziție publică a unor servicii de consultanță și asistență tehnică, în valoare totală de 120,85 milioane lei, blocate de fostul director Dimitris Sophocleous, potrivit Ministerului Transporturilor (MT), scrie Mediafax.
„Au fost deblocate și transmise către ANRMAP procedurile de achiziție a șase contracte de consultanță și asistență tehnică pentru proiecte feroviare, în valoare totală de 120.850.448 lei, prin semnarea declarațiilor pe proprie răspundere de noul director general al CFR SA, George Micu. Procedura de achiziție publică a acestor servicii a fost blocată la sfârșitul lunii martie, aproape trei săptămâni, de Dimitris Sophocleous, fostul manager al companiei, prin refuzul semnării declarațiilor pe proprie răspundere, necesare pentru completarea documentațiilor în vederea transmiterii la ANRMAP”, se arată într-un comunicat al instituției.
Principalele două proiecte, din cele șase, se referă la supervizarea modernizării sectoarelor de cale ferată Coșlariu – Sighișoara (cu o valoare estimată la 68,1 milioane lei, fără TVA) și Coșlariu – Simeria (47,19 milioane lei, tot fără TVA).
Finanțarea este asigurată din fonduri de coeziune nerambursabile de la Comisia Europeană (85%) și de la bugetul de stat (15%).
Cine este noul director CFR Marfă
Noul Consiliu de Administrație al CFR SA l-a numit marți pe George Micu, fost director general al CFR Marfă, la conducerea companiei care administrează infrastructura feroviară.
AGA CFR a respins, luni, planul de administrare propus administratorii în funcție și a numit un nou CA, din care fac parte George Micu, Sorin Mîndruțescu (CEO Oracle România), Peter Weiss (fost șef la Bancpost și RBS România) și George Micu (fost director general al CFR Marfă), alături de Florian Raimund Kubinschi și Enache Jiru, administratori și în fostul CA.
După respingerea planului, directorul general, Dimitris Sophocleous, a anunțat că demisionează. Fosta conducere a CFR SA, selectată la începutul acestui an, în urma unui proces de recrutare a managementului privat, a acuzat factorul politic că este „disperat” să nu piardă controlul unei companii de stat și a finanțărilor europene.
„Considerăm că în acest moment angajamentele luate de România în fața instituțiilor financiare internaționale sunt puse în pericol, alături de credibilitatea reprezentanților Guvernului în acest raport”, se spune într-un comunicat transmis de fosta conducere a CFR SA.
Premierul Victor Ponta i-a cerut marți ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu, să rezolve rapid problema managementului privat la CFR și să asigure o „transparență totală” în acest sens față de creditorii internaționali.