Noul șef al afacerilor lui Țiriac: „Copiii aceștia, născuți cu tableta în mână, vor fi cu totul altfel”
„Este interesant să schimbi industriile și să folosești modelele specifice uneia în cea în care tocmai ai intrat; diferențele sunt doar aparente, substanța este aceeași. Când ai businessuri care sunt la interfața cu clientul, totul se aseamănă”, spune Dragoș Dinu, numit de aproximativ o lună CEO al Țiriac Holdings, cu afaceri anuale cumulate de circa 500 de milioane de euro. Anterior, poziția a fost ocupată vreme de circa un an de Leonard Leca.
„Clienții sunt aceiași, doar ocaziile de cumpărare sunt diferite. Uneori sunt doar ocazii de prospectare, nu de cumpărare și «jocul» este să-ți aduci clientul din zona de prospectare la cumpărare.” Dinu spune că vede în piață o ușoară creștere a apetitului de consum iar în presă apare tot mai rar cuvântul „criză”. Este de părere că în nicio piață nu poate exista creștere exponențială la nesfârșit, dar nici scădere continuă, cum nu există nici perpetuum mobile. Pe de altă parte, completează el, încrederea consumatorilor nu se restabilește peste noapte, probabil că e nevoie de ani buni. Însă mediul economic nu-l poate ignora pe cel politic, completează CEO-ul Țiriac Holdings. „Deopotrivă la nivel local și global vedem influențe. Când se bucură industria de armament celelalte stau și se uită.”
Dincolo de asemănările dintre experiențele lui Dragoș Dinu (cele mai importante fiind 14 ani la conducerea A&D Pharma și circa un an la Domo) și grupul de firme pe care îl conduce acum, există și diferențe. Anterior a lucrat ani de zile să crească o marcă, „iar aici am venit pe un teren unde brandul există deja și este foarte puternic”. Sentimentul este diferit, povestește el: „A te ridica la nivelul reputației este o provocare și acesta a fost primul sentiment, de la prima întâlnire”, referindu-se la prima întrevedere cu Ion Țiriac, despre care spune că nu-l cunoscuse anterior. Iar despre recrutare nu are nicio poveste, „pentru că nici eu și nici domnul Țiriac nu suntem oameni care să întârzie în luarea deciziilor, suntem destul de direcți. Ca întotdeauna, totul începe cu un telefon. N-a fost un proces lung, ci unul normal, cu o serie de discuții”.
Citește articolul complet în Business Magazin >>>