Alexander Milanov, noul șef al BMW Group România, care a păstrat și funcția de director general BMW al Group Bulgaria deținută din 2007, este de părere că în regiune comportamentul clienților este asemănător, dar că în Bulgaria compania vinde mașini noi cu motoare mai mari decât în România.
„Cei mai multi bulgari și români aleg xDrive, poate din cauza conditiilor climatice și pentru confortul și siguranta pe care aceasta tehnologie le asigură. (…) Au fost schimbări de legislație. Au fost taxe foarte mari pentru motoarele de peste 2 litri în Bulgaria, apoi taxele foarte mari au început de la 2,5 litri in sus, iar apoi plafonul a fost 120 kW. Acum nu mai există astfel de limitări. Așa se face că in prezent clientii pot alege motoarele care le plac. În principal in Bulgaria vindem mașini noi cu motoare mai mari decât in Romania”, a declarat Alexander Milanov, citat de 0-100.ro
Șeful BMW Group România spune că taxele mici și forța de lucru ieftină nu atrag neapărat investitorii într-o țară. El a dat exemplul Braziliei, care „are taxe ridicate, dar și creșteri uriașe”.
„De aceea multe companii investesc acolo. (…) Deci companiile se duc unde este creșterea, nu unde taxele sunt mici”, a arătat Milanov.
Potrivit Ziarului Financiar, Alexander Milanov are cu o experiență de 20 de ani în industria auto premium, ocupând poziții cu responsabilitate de sales și marketing. El a preluat conducerea companiei în contextul unei piețe auto volatile din cauza situației economice naționale și internaționale, dar este susținut de un calendar de lansări importante. În a doua jumătate a anului sunt anunțate noile BMW X5 și BMW Seria 4, precum și o serie extinsă de noi tehnologii importante, așa cum sunt noile soluții pentru optimizarea consumului și creșterea performanțelor dinamice din pachetul BMW EfficientDynamics.
Marco Schulz a părăsit BMW Group România după trei ani, pentru o poziție de management în cadrul BMW Germania.