Prima pagină » Economic » Noul termen pentru inaugurarea Podului Calafat-Vidin. Ce taxă de tranzitare vor plăti șoferii

Noul termen pentru inaugurarea Podului Calafat-Vidin. Ce taxă de tranzitare vor plăti șoferii

Noul termen pentru inaugurarea Podului Calafat-Vidin. Ce taxă de tranzitare vor plăti șoferii
Noul pod rutier și feroviar Calafat-Vidin va fi inaugurat în 14 iunie și va fi exploatat de o societate mixtă româno-bulgară, iar taxa pentru tranzitarea acestuia va fi de 6 euro, a anunțat, marți, la Calafat, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.

Noul pod rutier și feroviar Calafat-Vidin va fi inaugurat în 14 iunie și va fi exploatat de o societate mixtă româno-bulgară, iar taxa pentru tranzitarea acestuia va fi de 6 euro, a anunțat, marți, la Calafat, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.

Relu Fenechiu, care a mers, marți, la Calafat pentru a verifica stadiul lucrărilor la Podul rutier-feroviar Calafat-Vidin, a anunțat că acesta va fi exploatat de o societate mixtă româno-bulgară, care va fi înființată până în 14 iunie, când va avea loc inaugurarea acestui obiectiv.

Potrivit ministrului, lucrările sunt aproape finalizate.

„Mai există câteva detalii tehnice care vor fi gata în perioada imediat următoare, și aici mă refer la lucrările care se execută la catenară (firul de alimentare cu energie electrică pentru circulația feroviară), fiind o diferența de nivel de doar 10 centimetri între catenara dintre România și Bulgaria, pe care o vom pierde pe o distanță de o sută de metri”, a precizat Fenechiu.

El a spus că a primit asigurări că până pe 9 iunie vor fi montate și cabinele pentru personalul Poliției de Frontieră, atât pentru partea română, cât și pentru partea bulgară.
„Deși inițial, în speranța aderării României și Bulgariei în spațiul Schengen, nu mai erau necesare aceste cabine, constructorul a dat asigurări că vor fi funcționale înainte de data inaugurării, mai exact pe 9 iunie”, a explicat Relu Fenechiu, care a anunțat că taxa pentru traversarea podului va fi de 6 euro.

Taxa va fi distribuită celor două țări în raport cu contribuția pe care au avut-o la contribuția podului: 83% partea bulgară și 17% partea română. 

Ministrul Transporturilor a mai spus că i-au fost semnalate unele probleme legate de calitatea infrastructurii feroviare, dar mai ales rutiere, motiv pentru care dorește ca, împreună cu reprezentanții CNADNR și ai firmei constructoare, să ia toate măsurile astfel încât acestea să fie remediate până la inaugurare.

Președintele Traian Băsescu a promulgat, în 22 mai, legea de ratificare a acordului dintre guvernele României și Bulgariei privind constituirea societății mixte care va exploata noul pod rutier și feroviar Calafat-Vidin.
Conform estimărilor, peste 100.000 de vehicule ar urma să traverseze anual podul Calafat-Vidin.
România și Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului Calafat-Vidin în martie 2000, însă inițierea proiectului a întârziat din cauza fondurilor insuficiente.

Podul de doi kilometri peste Dunăre este parte a coridorului paneuropean de transport care leagă orașul german Dresda de Istanbul (Turcia).

Podul va avea două benzi rutiere pe fiecare sens, o linie de cale ferată, două trotuare și o pistă pentru bicicliști. Costurile construcției, care până în anul 2011 erau estimate la circa 225 de milioane de euro, vor depăși cel mai probabil 250 milioane de euro până la finalizarea proiectului. Proiectul a beneficiat de împrumuturi și finanțări gratuite de la Uniunea Europeană, Banca Europeană pentru Investiții, Agenția Franceză pentru Dezvoltare și Instituția Germană de Credit pentru Reconstrucție și Dezvoltare.
 

Citește și