Prima pagină » Economic » NU CUMPĂRAȚI această mașină! Cum încearcă VOLVO să atragă TINERII care își doresc un automobil

NU CUMPĂRAȚI această mașină! Cum încearcă VOLVO să atragă TINERII care își doresc un automobil

Volvo folosește un slogan publicitar inedit în Germania: "Nu cumpărați această mașină!". Vezi care sunt avantajele abonamentului propus de compania suedeză

La prima vedere, sloganul pare extras din lecția de marketing „Nu faceți niciodată aceste lucruri”, dar de fapt se potrivește cu strategia Volvo de a atrage șoferii spre abonamente asemănătoare serviciilor de streaming precum Netflix sau Spotify, informează Bloomberg.

Volvo Nu cumpărați această mașină

Clienții plătesc o singură factură lunară care acoperă diverse taxe și reparații – un plan care ar trebui să acopere jumătate din producția companiei până în 2025. „Este foarte transparent, un mod de a avea o mașină fără complicații„, explică Hakan Samuelsson, CEO Volvo. „Știi exact cât costă.”

Care sunt avantajele abonamentului

După un an de teste în SUA și Europa, Volvo a introdus în octombrie în Germania, un program cu abonamente la aproape toate modelele sale. Costul lunar variază de la 498 euro, pentru o versiune de bază a vehiculului său sport compact XC40 de până la 929 euro pentru un SUV de top XC90 cu jante din aliaj și tapițerie din piele Nappa. Un abonament diferă de un contract de închiriere tradițional prin faptul că nu există nici o taxă de plată în avans sau de închiriere, iar prețul include asigurarea, taxele, asistența rutieră și servicii precum preluarea de la locuință și montarea și depozitarea anvelopelor de iarnă.

Și alte firme auto oferă abonamente

Volvo nu este singură în acest demers. Ford oferă mașini în San Francisco și Los Angeles, începând de la aproximativ 405 dolari pe lună înainte de impozitare. Porsche, Mercedes-Benz și Cadillac permit șoferilor din mai multe orașe să schimbe modele high-end de mai multe ori pe an, pentru aproximativ 1.000 de dolari până la 2.000 de dolari pe lună. Și Li Shufu, magnatul chinez care a cumpărat Volvo în 2010, oferă abonamente prin intermediul unei noi mărci denumite Lynk & Co, care vizează cumpărătorii mai tineri.

 

Astfel de programe evidențiază eforturile producătorilor de automobile de a atrage interesul unei generații în plină expansiune care preferă partajarea mașinilor. În Marea Britanie, doar 30% dintre cei cu vârste între 17 și 20 de ani au permis de conducere, în scădere de la aproape jumătate în anii 1990. Și Volvo spune că în testele din SUA ale modelului de abonament, șoferii au avut o medie de 40 de ani, cu 10 ani mai puțin decât clienții obșnuiți ai mărcii.

„Mașina nu mai este la fel de importantă pentru tineri ca în anii ’80 sau ’90”, spune Jan-Philipp Hasenberg, partener la firma de consultanță Roland Berger. „Abonamentul este o modalitate convenabilă de a avea una fără riscuri financiare.”

Dezavantajul pentru șoferi este că abonamentele la mașini sunt mai scumpe decât cumpăratul sau chiar leasingul. În Germania, un leasing pe un nou XC40 începe de la aproximativ 300 de euro pe lună, cu 40% mai puțin decât prețul de abonament. Producătorii de automobile vor trebui să facă mult mai multă publicitate, pentru ca majoritatea consumatorilor să accepte ideea: într-un studiu recent realizat de compania de consultanță în management Oliver Wyman, doar 25% dintre germani și 14% dintre americani au declarat că s-ar abona la o mașină și că mai puțin de jumătate dintre cei interesați de idee ar plăti mai mult de 500 de euro pe lună. Chiar și la astfel de prețuri, oferirea de servicii suplimentare va face dificilă obținerea unui profit, apreciază analiștii.

Foto: Hepta/ Volvo Cars

Citește și