Prima pagină » Economic » Nu mai este drum de întoarcere. Ce trebuie să facă toți afaceriștii pentru a schimba modul de operare și de livrare a produselor și serviciilor

Nu mai este drum de întoarcere. Ce trebuie să facă toți afaceriștii pentru a schimba modul de operare și de livrare a produselor și serviciilor

Nu mai este drum de întoarcere. Ce trebuie să facă toți afaceriștii pentru a schimba modul de operare și de livrare a produselor și serviciilor

În prezent, susțin experții din domeniul serviciilor profesionale, companiile se concentrează pe redresare, pe măsură ce efectele #coronacrizei își fac simțită prezența din ce în ce mai mult, însă doar cele care accelerează transformarea digitală, prin adoptarea unor tehnologii cum sunt cloud, Inteligența Artificială (AI), infrastructuri IT flexibile și operațiuni inteligente, se vor afla în avangardă.

Potrivit concluziilor celui mai recent studiu Accenture, „Is it Time for a Course Correction?”, transformarea digitală reprezintă procesul de integrare a tehnologiilor digitale în toate ariile de business, ceea ce duce la o schimbare fundamentală a modului de operare și livrare a produselor și serviciilor

Transformarea digitală atrage totodată după sine și o schimbare culturală și determină ieșirea din confort a organizațiilor și a angajaților lor.

Dintre directorii generali care au răspuns la studiu, 92% au declarat că vor accelera investițiile în transformare digitală, iar 74% intenționează să-și regândească complet procesele și modelele de operare pentru a se adapta mai ușor la schimbări ce nu pot fi anticipate.

În plus, 87% dintre respondenți au afirmat iau în calcul posibilitatea de a achiziționa companii insolvabile, proprietate intelectuală sau forță de muncă talentată.

Ariile de business ar trebui să aibă în vedere trei principii

În demersul lor de redresare, succesul competitiv al companiilor va depinde de capacitatea lor de a prezice, a se pregăti și de a răspunde.

În acest context, business-urile trebuie să aibă în vedere trei principii. În primă instanță vorbim de schimbarea procesului decizional strategic.

Iată și sfaturile experților în acest context: „Revizuiți periodic ipotezele pe care le-ați făcut cu privire la punctele critice, identificați lacunele de înțelegere de la momentul definirii ipotezelor. Stabiliți care dintre acțiuni trebuie atenuate, care accelerate și care să continue conform planului inițial. De asemenea, aveți în vedere dacă este nevoie să încetați anumite acțiuni și să porniți altele noi”.

Apoi, specialiștii vorbesc despre redefinirea planurilor de investiții: „Urmăriți și actualizați permanent impactul deciziilor asupra contului de profit și pierdere precum și a creditelor și lichidităților. În cazul în care sunt identificate zone de supracapacitate, actualizați structurile de costuri, creând capacități de investiții pentru zonele care au o probabilitate mai mare să crească în toate scenariile”.

Nu în ultimul rând, cu privire la automatizarea sistemelor de avertizare rapidă, reprezentanții firmei implicate în studiu au mai precizat: „Investiți în sisteme de date de avertizare timpurie care monitorizează atent modul în care incertitudinile critice evoluează în timp real, impactul lor asupra indicatorilor interni și modificările care se impun față de scenariul inițial”.

Locul I în topul priorităților afaceriștilor – nevoile angajaților și cele ale clienților

Un alt aspect sesizat de experți este și acela potrivit căruia, pe parcursul procesului de redresare, trebuie să rămână prioritare pentru companii nevoile angajaților și cele ale clienților, ceea ce implică decizii responsabile, punând oamenii pe primul loc.

„Acest lucru va ajuta la consolidarea încrederii”, susțin experții.

Conform studiului, există o schimbare în ceea ce privește frecvența lucratului de acasă. Astfel, 36% dintre angajați intenționează să mărească timpul de muncă la distanță în viitor, în timp ce 53% dintre persoanele care nu au lucrat niciodată de acasă intenționează să lucreze de la domiciliu mai des în viitor.

Comportamentul clienților și al angajaților este probabil să se schimbe continuu pe măsură ce criza evoluează. Companiile trebuie să înțeleagă modul în care acest lucru le afectează activitatea în timp real și să dezvolte capacități și parteneriate pentru a explora mai eficient modalitățile de îmbunătățire a situației.

Citește și