Număr dublu de aparate de aer condiționat cumpărate de la cel mai mare retailer online în prima jumătate a anului. Cele mai multe, de persoane fizice
Românii au cumpărat de două ori mai multe aparate de aer condiționat în prima jumătate a anului, față de aceeași perioadă a anului trecut, de la eMAG, unul dintre cei mai importanți retaileri online din Europa de Sud-Est.
Consumul ridicat de energie electrică din ultimele zile caniculare poate fi explicat și de achizițiile în creștere de aparate de aer condiționat, așa cum arată statisticile Grupului eMAG. Potrivit reprezentanților retailerului online, România fierbe, cu temperaturi crescute de la lună la lună, iar clienții investesc în soluții pentru a-și crește confortul termic și calitatea aerului în casă.
Din informațiile companiei, cele mai multe comenzi, 85%, sunt realizate de persoane fizice.
Consumul acestor aparate se simte cel mai acut în sistemul energetic național seara, când românii se întorc de la lucru. Încă de la începutul săptămânii, ministrul Energiei și oficialii Comandamentului de Vară au făcut apel la un consum responsabil, referindu-se inclusiv la aparatele de aer condiționat:
- Eficientizarea Consumului de Energie: Încurajăm cetățenii să utilizeze energia electrică cu responsabilitate, evitând consumul excesiv în orele de vârf de seară (18:00 – 22:00); Recomandăm utilizarea aparatelor electrocasnice mari (mașini de spălat, uscătoare, etc.) în afara acestui interval;
- Utilizarea Responsabilă a Aparatelor de Aer Condiționat: setați termostatele aparatelor de aer condiționat la o temperatură constantă moderată, de aproximativ 24-26°C, pentru a evita suprasolicitarea rețelei.
Zonele unde s-au cumpărat cele mai multe aparate
În prima jumătate a acestui an, comenzile de aparate de aer condiționat au crescut de peste două ori față de aceeași perioadă din 2023, iar numărul comenzilor de ventilatoare s-a triplat raportat la același interval.
În medie, românii au plătit pe eMAG aproximativ 2.400 de lei pentru un astfel de aparat. Majoritatea a ales unități de perete, dotate cu WiFi, cu 12.000 BTU, din clasa energetică A++. Cele mai căutate modele sunt cele pentru spații de apartament.
„Împreună cu sellerii din Marketplace venim în sprijinul clienților noștri cu o gamă variată de produse care să răspundă oricăror nevoi, astfel încât să poată face față temperaturilor tot mai crescute de la an la an. Oferim totodată și servicii de instalare contra cost și de livrare cu doi oameni”, a declarat Cristina Lemneanu, senior demand director eMAG România, Bulgaria și Ungaria.
Temperaturile crescute din acest an au influențat semnificativ comportamentul de cumpărare, iar clienții își cumpără mai din timp decât în alți ani aparate de aer condiționat și ventilatoare. În luna iunie clienții au plasat cele mai multe comenzi, dublu față de anul trecut.
Potrivit datelor eMAG, mai bine de o treime dintre comenzile de aer condiționat plasate în prima jumătate a anului sunt din București și Ilfov, urmate de Timiș, Constanța, Iași și Dolj.
Clienții din Giurgiu au comandat de trei ori mai mult față de anul trecut, iar cei din județele Olt, Brașov sau Teleorman au comandat și ei de două ori mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut. Totodată, din județele Brașov și din Alba au fost plasate de cinci ori mai multe comenzi pentru ventilatoare.
Jumătate dintre comenzile de aer condiționat și ventilatoare înregistrate anul acesta au fost plasate de clienții Genius, serviciul cu livrare gratuită și oferte exclusive.
Clienții care vor să predea un aparat electrocasnic vechi și să achiziționeze unul nou, pot accesa programul „Rabla Electrocasnice la eMAG” până pe 31 octombrie 2024, prin care vor preda gratuit un aparat vechi, care va fi ridicat de un curier și reciclat și vor primi un voucher în valoare de 150 de lei.
Numărul comenzilor plasate online pe eMAG a ajuns la 41 de milione, în anul fiscal care s-a încheiat la 31 martie 2024, a anunțat recent conducerea Grupul eMAG, într-o conferință de presă în care a detaliat bilanțul la finalul planul de investiții de 3,2 miliarde de lei pe trei ani, lansat în 2021.