Număr exploziv de conturi de economii descoperit la clienții unei bănci comerciale
Numărul conturilor de economii deschise de către clienții unei bănci comerciale, prin intermediul propriei platforme de internet banking, s-a majorat cu 144% în trimestrul II al anului 2020, față de aceeași perioadă a anului trecut.
În plus, sumele deținute de clienții băncii în conturile de economii și în conturile curente au crescut și ele cu 24% comparativ cu luna mai 2019.
Totodată, mai spun experții băncii respective, clienții săi și-au folosit mai des telefonul mobil pentru accesarea produselor din portofoliul băncii.
„Aproximativ 44% din totalul creditelor de nevoi personale au fost accesate în Home’Bank, iar peste 50% dintre fondurile mutuale de investiții au fost deschise în platforma de internet banking de către clienții băncii în perioada de izolare”.
„Totodată, numărul de tranzacții e-commerce între 16 martie şi 15 mai s-a majorat cu 27% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ceea ce reprezintă o rată normală de creștere în raport cu anul precedent, însă valoarea acestora a crescut cu aproximativ 20%.
„Ziua în care s-au înregistrat cele mai multe tranzacții în rândul clienților ING Bank România a fost 10 aprilie, cu aproape 250.000 de tranzacții online”, au adăugat reprezentanții băncii.
Comportamentul de consum al clienților unei bănci comerciale în perioada regimului de izolare
Conform sursei citate, „în mod previzibil”, cea mai mare creștere în materie de vânzări s-a înregistrat la categoria FMCG, reprezentată în special de supermarket-uri.
De altfel, susțin reprezentanții băncii, cu toate că numărul tranzacțiilor a scăzut în perioada stării de urgență, valoarea totală a acestora a crescut, generând o creștere de până la 50% a valorii medii a unui bon de cumpărături.
Pe locul doi, conform datelor instituției financiare bancare, sectorul de redecorare a locuinței (mobilier, amenajări interioare, materiale de construcții) a înregistrat o creștere de 23% la mijlocul lunii martie, comparativ cu mediile săptămânale ale lunii februarie.
Și asta deoarece românii au avut nevoie să își optimizeze spațiul pentru a lucra de acasă sau pentru a-și petrece timpul mai confortabil.
Unde s-au înregistrat scăderi
Reprezentanții băncii amintite anterior au mai precizat că, la polul opus, cea mai afectată categorie a fost cea a călătoriilor, unde volumul total săptămânal al sumelor cheltuite a scăzut cu până la 96% comparativ cu media săptămânală din februarie pentru bilete de avion, agenții de turism și hoteluri.
Totodată, cheltuielile asociate categoriei transport au înregistrat scăderi semnificative, de până la 80% pentru închirierile de mașini şi transportul în comun.
Tranzacțiile în sectorul reprezentat de restaurante și fast-food s-au diminuat și ele cu până la 90% în ultimele două săptămâni din martie față de media săptămânală a lunii februarie. Clienții băncii respective au recunoscut că au preferat să folosească aplicațiile de livrare de mâncare, care au avut creșteri de până la 100% în lunile martie și aprilie, în raport cu luna februarie.
Nu în ultimul rând, subcategoria reprezentată de filme, cinematografe, teatre și jocuri a înregistrat o ușoară scădere la începutul stării de urgență, însă ulterior a revenit la același nivel din perioada anterioară, ca urmare a utilizării mai accentuate de către români a platformelor de streaming.
Subcategoria de muzică este singura care a înregistrat creșteri constante începând cu a doua jumătate a lunii martie, creșteri generate de aplicațiile pentru muzică.