Prima pagină » Economic » Numărul de abonamente și SIM-uri de telefonie mobilă a scăzut în 2011, dar traficul de voce a crescut

Numărul de abonamente și SIM-uri de telefonie mobilă a scăzut în 2011, dar traficul de voce a crescut

Numărul de abonamente și SIM-uri de telefonie mobilă a scăzut în 2011, dar traficul de voce a crescut
Numărul abonamentelor și cartelelor SIM de telefonie mobilă a scăzut anul trecut cu 1%, la 23,4 milioane, în timp ce traficul de voce a urcat cu 11%, la 58 de miliarde de minute, iar cel de SMS-uri cu 41%, la peste 11 miliarde, potrivit datelor autorității de reglementare (ANCOM).

Numărul abonamentelor și cartelelor SIM de telefonie mobilă a scăzut anul trecut cu 1%, la 23,4 milioane, în timp ce traficul de voce a urcat cu 11%, la 58 de miliarde de minute, iar cel de SMS-uri cu 41%, la peste 11 miliarde, potrivit datelor autorității de reglementare (ANCOM).

„Conform datelor raportate de cei șase operatori de telefonie mobilă care activează pe piața din România, în anul 2011 numărul utilizatorilor activi a scăzut, crescând în schimb traficul, atât cel de voce, cât și cel de mesaje SMS. În medie, în fiecare lună din perioada iulie-decembrie a anului trecut, de pe o cartelă SIM activă s-au efectuat apeluri care au însumat 3 ore și 26 minute și s-au trimis 43 mesaje SMS”, se arată într-un comunicat al ANCOM.

Numărul total de utilizatori activi de telefonie mobilă era de 23,4 milioane la sfârșitul anului 2011, în scădere cu 1% comparativ cu cel înregistrat la jumătatea anului și cu 4% față de cel înregistrat la finele lui 2010.

Numărul cartelelor preplătite active a scăzut în 2011 cu 6%, ajungând la 14,05 milioane, în timp ce numărul abonamentelor persoanelor fizice a scăzut cu 3% (până la 6,42 milioane), iar numărul abonamentelor încheiate de persoane juridice a crescut cu 5% (ajungând la 2,94 milioane), în comparație cu valorile înregistrate la nivelul anului 2010.

Rata de penetrare a serviciilor de telefonie mobilă la sfârșitul anului 2011 era de 123 cartele SIM active la 100 locuitori și a fost calculată pe baza rezultatelor preliminare ale recensământului desfășurat în 2011.

„Deși numărul total de utilizatori a scăzut, traficul de voce a continuat să crească, ajungând la aproape 58 miliarde minute efectuate, cu 11% mai mult față de anul 2010. Din traficul total de voce realizat la nivelul anului 2011, 85,6% (peste 49 miliarde minute) a fost reprezentat de traficul în rețelele proprii ale operatorilor, 9,6% de traficul realizat către celelalte rețele de telefonie mobilă (5,5 miliarde minute), 3,8% fiind trafic către rețele de telefonie fixă (în creștere cu +29% față de cel efectuat în anul 2010) și 1% trafic către rețele internaționale (creștere anuală cu +16%)”, se arată în comunicat.

În al doilea semestru din 2011, utilizatorii de cartele preplătite au efectuat 55% din traficul total, restul de 45% din traficul total fiind realizat de utilizatorii pe bază de abonament (31% de către persoane fizice și 14% de către persoane juridice).

Durata medie a unui apel inițiat în rețelele publice mobile a fost de 2 minute și 17 secunde în a doua jumătate a anului 2011, în scădere ușoară (-6 secunde) față de cea înregistrată în perioada ianuarie-iunie a aceluiași an.

Durata medie a unui apel efectuat de către utilizatorii de cartele preplătite (2 minute și 32 secunde) a fost mai mare decât durata medie a unui apel inițiat de utilizatorii pe bază de abonament (2 minute și 2 secunde).

În medie, în fiecare lună din al doilea semestrul, de pe o cartelă SIM activă au fost efectuate apeluri care au totalizat 3 ore și 26 de minute și s-au transmis 43 de mesaje SMS, în creștere cu 7 minute, respectiv 7 mesaje SMS față de semestrul anterior, intensificându-se utilizarea serviciilor de telefonie mobilă, în baza ofertelor comerciale puse la dispoziție de către operatorii prezenți pe piață.

„În anul 2011 au fost trimise peste 11 miliarde de mesaje SMS – în creștere cu 41% față de anul 2010. Din totalul de mesaje scrise, 78% au fost transmise de către utilizatorii de cartele preplătite și numai 22% de către utilizatorii pe bază de abonamene, majoritatea acestora fiind transmise în propria rețea mobilă (93%). După creșterea semnificativă înregistrată în prima jumătate a anului 2011 (+81%), traficul de apeluri video a scăzut cu 10% în cea de-a doua parte a anului”, se mai arată în comunicat.

În ceea ce privește utilizarea serviciilor de roaming, în timp ce volumul apelurilor efectuate a rămas constant în anul 2011 față de anul precedent, cel al apelurilor primite a înregistrat o creștere importantă, de la 184 milioane minute în anul 2010 la 227 milioane minute în 2011 (+23%), iar numărul de mesaje SMS trimise în roaming a crescut cu 10%, ajungând la 103 de milioane în 2011.

Raportul de date statistice a fost realizat pe baza datelor raportate de către furnizorii de servicii furnizate prin intermediul rețelelor publice mobile terestre pe baza activităților comerciale desfășurate în perioada 1 iulie – 31 decembrie 2011 și poate fi consultat pe pagina web a instituției.

ANCOM este instituția care protejează interesele utilizatorilor de comunicații din România, prin promovarea concurenței pe piața de comunicații, administrarea resurselor limitate, încurajarea investițiilor eficiente în infrastructură și a inovației.

Citește și