Liniile aeriene s-au bucurat de-a lungul timpului de proftabilitate ridicată prin investiții în clasele business și întâi, în același timp în care au scăzut calitatea experienței de zbor a pasagerilor de la clasele economy. Analiștii The Economist spun că, de puțin timp, au descoperit că și clasa economy poate fi divizată, iar apoi divizată din nou.
Mai întâi, operatorii aerieni din Statele Unite ale Americii au creat premium economy, care îi taxează suplimentar pe pasagerii ce își doresc spațiu suficient pentru picioare, spre exemplu. The Economist descrie apariția unei noi clase de zbor, aflată sub standardul economy. Se numește „basic economy” (cunoscută unora drept „last class”, ultima clasă). Eliminarea upgrade-urilor pentru anumiți pasageri reduce costurile administrative, iar forțarea unor pasageri să stea pe locurile pe care nu le vrea nimeneni ar putea să reducă riscul ca acestea să rămână neocupate.
Specialiștii internaționali suspectează însă un alt motiv pentru lansarea acestei opțiuni de zbor: Delta și rivalii companiei transformă basic economy într-un mod suficient de neplăcut de călătorie încât să îi determine pe pasageri să plătească suplimentar pentru a face un upgrade înspre standard economy.
Noua clasă a fost discutată intens în publicațiile americane. Time a numit-o „mai rău decât orice altă opțiune low-cost a unui operator aerian”, Forbes a avertizat pasagerii că în curând „vor plânce din cauza acestei situații”
Citește în continuare pe
BM.