„Ținta pentru noile produse este reprezentată, în primul rând, de firmele de taximetrie. Din câte știu, suntem primii care am scos pe piață un astfel de produs dedicat mașinilor bicarburant”, a declarat joi Felix Dragu, directorul general al Lukoil Lubricants East Europe, într-o conferință de presă.
Compania a înregistrat anul trecut în România o cifră de afaceri de 865,2 milioane de lei (195,8 milioane de euro), în creștere cu 3,6% față de 2012, și a trecut pe profit, cu un câștig net de 10,5 milioane de lei, potrivit datelor Ministerului Finanțelor Publice.
Noile sortimente de uleiuri au fost create și adaptate pentru piețele din Europa de Est împreună cu compania britanică Infineum, specializată în producția și comercializarea aditivilor pentru industria producătoare de lubrifianți.
Compania exportă 30% din producție și funcționează ca un centu regional pentru distribuția de lubrifianți auto în zece state din regiune, cu un consum anual cumulat de 310.000 de tone de lubrifianți.
Dragu a adăugat că piața românească de uleiuri de motor este 70.000 tone pe an.
„Consumul de uleiuri de motor este în scădere pentru că este în creștere calitatea uleiurilor, astfel că nu mai trebuie să schimbi uleiul la 3.000-5.000 de kilometri, ci la 10.000-15.000”, a precizat Dragu.
Lukoil Lubricants East Europe are în România o cotă de 20% pe piața de uleiuri pentru motor și o capacitate de producție de 40.000 tone anual, la Ploiești, unitate în care a investit peste 6 milioane de dolari.
Dintre cele 4,69 milioane de autoturisme din România, numărul celor care folosesc și GPL trece de 250.000. Aproximativ 3,32 milioane de mașini pot fi adaptate „cu costuri rezonabile” pentru a funcționa cu GPL, potrivit Lukoil Lubricants East Europe.
Piața românească de GPL a ajuns anul trecut la 450.000 de tone, în creștere cu 4% față de 2012.
Printre competitorii companiei se numără BP, Total și Castrol. Compania are clienți precum Grup Feroviar Român, CFR Marfă și CFR Călători.
Ritmul anual de creștere a numărului de mașini dotate cu instalații de GPL este de 4-7%, potrivit datelor Lukoil Lubricants.
Potrivit lui Silviu Raicea, director comercial al firmei AGR Autogas Group, aproximativ 6,3% dintre mașinile pe benzină din România au și instalații de GPL. Costul dotării cu instalație de GPL se ridică în medie la 2.500 de lei, a adăugat Raicea, prezent în conferință.
AGR Autogas Group a înregistrat anul trecut afaceri de 15,4 milioane de lei și un profit net de aproape 190.000 de lei. Firma intenționează să se extindă în state precum Turcia, Grecia sau Macedonia, a mai spus Raicea.
AGR Autogas Group deține în București cel mai mare centru de conversie GPL din sud-estul Europei, potrivit datelor proprii.