O fostă profesoară de biologie din București deschide un mall online cu HRANĂ SĂNĂTOASĂ. Cum i s-a schimbat viața după ce a plecat de la catedră
O profesoară de biologie din București a renunțat la catedră și și-a înființat propria afacere. Maria Martac are 43 de ani și, inițial, a părăsit slujba din învățământ pentru a lucra în industria farmaceutică.
A demisionat însă și de aici și, de mai mulți ani, și-a pus pe picioare un business: o comapnie care deține două magazine online cu produse alimentare sănătoase, atât pentru copii, cât și pentru adulți, scrie zf.ro.
Primul magazin online deschis a fost Bebikut.ro, unde clienții găseau produse specifice oricărui copil cu vârsta între zero și cinci ani, dar și alimente speciale recomandate în diverse afecțiuni specifice vârstei. Ulterior, antreprenoarea a observat că în România nu era conturată o piață nici pentru adulții cu probleme alimentare. Astfel, la finalul lui 2012 a apărut și site-ul AlimenteSpeciale.ro.
„La început, cea mai mare provocare a fost să conving furnizorii că suntem un site respectabil, care merită să promoveze și să comercializeze produsele lor”, a povestit antreprenoarea. „Un alt impas l-am resimțit la nivel de piață de desfacere, la noi fiind mult mai puțin dezvoltată decât în alte state din Europa atat din punct de vedere al producătorilor/ furnizorilor/ retail-ului, cât și al educației alimentare. Acum, cel mai greu este să ne convingem clienții că suntem un site respectabil cu produse originale și de calitate”, a continuat ea.
Produsele sunt adresate celor care au restricții alimentare sau intoleranțe și anul trecut i-au adus antreprenoarei vânzări de 165.000 de euro, în creștere cu 35% față de anul precedent.
În prezent, Flama Invest, compania care deține cele două magazine online, are trei angajați full-time. Restul serviciilor – contabilitate, transport, PR și administrare site și promovare SEO – sunt externalizate. Împreună, Bebikut.ro și AlimenteSpeciale.ro au în portofoliu peste 8.000 de produse de la peste 50 de furnizori. Printre cele mai cunoscute mărci comercializate de antreprenoare se numără Nestle, Aptamil, Isostar, Cereal Bio sau Milupa.
Cea mai mare parte a produselor vândute (50%-70%) sunt cele destinate unor afecțiuni precum intoleranța la gluten sau lactoză, diabetul, afecțiunile hepatice sau malnutriția, mai precizează sursa citată. În medie, clienții cumpăra de 150-200 de lei o dată, iar orașele din care provin cele mai multe comenzi sunt Bucurști (40%), Constanța, Craiova și Cluj.
„Anul acesta vrem să creștem numărul produselor din portofoliu și, implicit, a furnizorilor cu cel puțin 30% și să avem o creștere a cifrei de afaceri cu 35%-50%. Pe termen lung, am vrea să devenim un «mall» de alimente sănătoase și să aducem în comunitatea AlimenteSănătoase.ro și medici, nu doar pacienți”, a precizat Maria Martac în cele din urmă.