O mare companie de telefonie mobilă din România, amendă uriașă pentru că limita „convorbirile nelimitate”
Clienții operatorului de telefonie mobilă care utilizau cartele reîncărcabile puteau opta pentru ofertele cu minute și SMS-uri naționale nelimitate fără să fie însă informați că numărul de minute al apelurilor inițiate nu ar fi trebuit să depășească cu 500 numărul de minute primite, fapt care nu era însă menționat și pe site-ul Vodafone.
„Prin utilizarea cuvântului nelimitat se înțelege faptul că nu există nicio restricție; practic, profesionistul utiliza acest termen doar în scop de marketing, consumatorii luând o decizie de tranzacționare pe care în altă situație nu ar fi luat-o”, se menționează într-un comunicat de presă transmis, luni, de către ANPC.
În plus, operatorul de telefonie mobilă le punea la dispoziție clienților o serie de oferte prepaid, valabile 28 de zile, care includeau un număr fix de minute, SMS-uri sau acces la internet. Ulterior acestea erau restricționate, chiar dacă perioada de valabilitate nu era depășită, pentru că ofertele erau condiționate de un număr suficient de apeluri primite.
„Consumatorilor le era impusă o condiție pe care le era imposibil să o respecte, numai profesionistul având capacitatea tehnică de a monitoriza apelurile primite. La fel se întâmplă și în cazul beneficiilor oferite la reîncărcarea diferitelor cartele, consumatorii, pentru a putea utiliza beneficiile achiziționate, fiind condiționați de numărul de apeluri primite”, explică reprezentanții ANPC.
Vodafone se obligă acum să elimine mecanismul de restricționare automată a serviciilor că urmare a raportului dintre numărul de minute sau SMS-uri trimise și cele primite. Până la momentul publicării acestui articol, reprezentanții companiei nu au putut fi contactați, potrivit celor de la vocea.biz.