O mare companie din România se pregătește să-și exporte produsele în Africa și America de Sud
„Facem eforturi să ne răspândim în Europa. (…) Vrem să intrăm în Maroc, Franța, Germania. Încercăm și în Spania, Germania și Columbia. Încă nu ne-am propus să ajungem și în China”, a afirmat Scheușan într-o conferință organizată de companie.
Principalele activități ale Electromagnetica sunt furnizarea de energie electrică și producția de energie în cele zece microhidrocentrale pe care le deține, producția de corpuri de iluminat cu LED și de echipamente de distribuție și măsurare a energiei.
Electromagnetica deține 60% din piața de LED-uri din România, evaluată la aproximativ 10 milioane de euro.
Compania exportă astfel de corpuri de iluminat în Italia, Grecia, Bulgaria și Serbia.
„Vom acorda o mare atenție acestui sector. Este de viitor pentru noi”, a spus Scheușan.
Potrivit acestuia, în România există 5-6 producători de corpuri de iluminat cu LED și niciun producător de becuri tradiționale.
„Cred că autoritățile ar trebui să se gândească la asta”, a mai spus Scheușan.
Veniturile Electromagnetica au crescut cu 7% în primul semestru, la 220,5 milioane lei, dar profitul net s-a înjumătățit, ajungând la 5,5 milioane lei.
Potrivit celor mai recente raportări, cei mai mari acționari ai Electromagnetica sunt Asociația Salariaților (29,62% din acțiuni) și SIF Oltenia (24,65%).
Titlurile Electromagnetica, listate la Bursa de Valori București, se tranzacționează joi la prețul de 0,198 lei pe titlu. La această cotație, capitalizarea companiei este de 135,1 milioane de lei (30,5 milioane euro).