Prima pagină » Economic » O mare rețeaua de supermarketuri din România, angajări masive în 2017

O mare rețeaua de supermarketuri din România, angajări masive în 2017

O mare rețeaua de supermarketuri din România, angajări masive în 2017
Mai multe pe gandul.info

Pentru anul 2017 „este bugetată o creștere cu 200 de unități a rețelei PROFI”, a afirmat – la o reuniune ocazionată de marcarea a 500 de unități a rețelei de retail – directorul general (CEO) al Profi Rom Food, Daniel Cristea.

Asta presupune, pe lângă angajarea de personal cu pregătire medie aferent unei astfel de dezvoltări, și identificarea câtorva zeci de persoane cu o calificare adecvată pentru conducerea unităților noi.

„Nu cred că va fi neapărat o problemă de resurse umane această dezvoltare, pentru că noi avem, în plan intern, un sistem bine pus la punct pentru pregătirea viitorilor manageri. Pot da multe exemple de persoane care au urcat de la poziții mai modeste la funcția de manager de magazin”, a precizat Daniel Cristea.

„Este încă loc destul de dezvoltare a pieței, și pentru magazinele mari – big box -, dar mai ales pentru cele de proximitate. Iar aceste unități mai mici, de cartier, aparținând marillor lanțuri de retail, nu vin să le sufoce pe cele locale, deja existente, ci vin ca o completare. Este loc pentru toți – și pentru noi, și pentru ei”, a afirmat Daniel Cristea. El este convins că micii retaileri din cartiere pot coexista cu micile unități deschise de marii retaileri, „tocmai pentru că aici nu e o concurență directă, ci o completare a ofertei”. „Acolo unde oferta este mare, serviciile sunt mai bune pentru consumatori; unde oferta este mai mică, până la urmă tot consumatorii au de suferit”, a mai spus Daniel Cristea.

În 2016, PROFI a deschis 134 de magazine, marcând în decembrie atingerea pragului de 500 de unități. PROFI este rețeaua de retail modern cu cea mai mare extindere geografică din România, dispunând de magazine în 255 de localități și având aproape 11.000 de angajați.

„Este încă mult loc pentru continuarea extinderii retailului modern, atât în mediul rural cât și în orașe”. Întrebat despre puterea de cumpărare a românilor, șeful Profi Rom Food a arătat că aceasta a crescut, iar profilul cumpărătorului s-a schimbat. „Până prin 2011, clienții magazinelor PROFI erau în principal pensionarii, însă acum majoritatea este reprezentată de persoane care au venituri între mediu și, într-adevăr, sub-mediu. Cele mai multe persoane din clientela noastră sunt femei în vârstă de peste 35 de ani, căsătorite, cu cel puțin doi copii”, a mai spus oficialul PROFI.

Pe 23 noiembrie, acțiunile Profi Rom Food – cel mai mare lanț de supermarketuri din România – au fost vândute de Enterprise Investors către Mid Europa Partners, valoarea tranzacției ridicându-se la 533 de milioane de euro. Această sumă plasează tranzacția pe locul 5 în topul ultimilor 15 ani din punctul de vedere al transferurilor private (excluzând privatizările) și pe locul 8 în clasamentul general (incluzînd privatizările).

Autor

Citește și