Astfel, din februarie, Air Berlin se va concentra pe serviciile internaționale, precum și pe rute în Europa și în piețele domestice ale Germaniei, în timp ce Niki va zbura pe rute leisure, din moment ce devine parte a Blue Sky, un nou grup aerian orientat pe destinații de vacanță, controlat de TUI, Etihad Airways și fundația Niki Privatstiftung.
Ca parte a planului de restructurare, Air Berlin va renunța la ruta București-Berlin. Compania anulează și zborurile din Berlin spre Lanzarote, Alicante, Billund, Bari, Madrid Barajas, Menorca, Sofia, Jerez de la Frontera; alături de alte zeci de zboruri din destinații germane.
Și operatorul aerian Alitalia va părăsi România de la 1 februarie, pe site-ul companiei nu mai pot fi făcute rezervări pentru ruta care leagă Roma de București din această lună.
Un articol al publicației Times of Malta dezvăluie planurile Etihad pentru perioada următoare: operatorul cu sediul central în Abu Dhabi își revizuiește strategia de investiții în operatorii aerieni cu tradiție din Europa și caută să facă un exit din aceste companii. Inițial, Etihad văzuse o strategie în a investi în operatori precum Air Berlin, Alitalia și Air Serbia cu scopul de a-și extinde rețelele. Air Berlin și Alitalia au eșuat însă în revenirea la profitabilitate, astfel că investițiile în acești operatori nu mai sunt justificate.
Etihad a anunțat în decembrie că renunță la o parte din angajați. Cotidianul german Handelsblatt a citat mai multe surse care spuneau că Etihad plănuiește să renunțe la investițiile din Europa începând cu luna ianuarie.
În decembrie, compania a finalizat o înțelegere în ce privește Air Berlin, deținut de Etihad în proporție de 29%, pentru a închiria 28 de aeronave și echipajele acestora operatorului german Lufthansa. Unitatea low-cost Niki a Air Berlin va intra într-un joint venture cu tour operatorul TUI. Măsurile vor înjumătăți flota Air Berlin, care va ajunge la 75 de aeronave folosite mai ales în zboruri de lung curier din Berlin și Dusseldorf.
Motivul evident de renunțare a operatorului italian și german la rutele de pe Otopeni este ofensiva agresivă a operatorilor low-cost pe destinațiile europene.
Operatorul aerian low-cost irlandez plănuiește să crească traficul pasagerilor cu 10% până la 117 milioane, pe măsură ce îi va ademeni pe clienți de la operatorii cu tradiție. Ryanair a semnalat în presa internațională la finalul anului trecut că va intensifica războiul prețurilor, cu prețuri la tarifele de zbor anul acesta ce vor scădea, în medie, cu 8% pe parcursul primei jumătăți a acestui an fiscal, scrie bm.