Prima pagină » Economic » O porțiune de 28 de kilometri din autostrada Nădlac-Arad a fost deschisă traficului

O porțiune de 28 de kilometri din autostrada Nădlac-Arad a fost deschisă traficului

O porțiune de 28 de kilometri din autostrada Nădlac-Arad a fost deschisă traficului
O porțiune de 28 de kilometri din autostrada Nădlac-Arad a fost deschisă traficului

Constructorul autostrăzii Nădlac-Arad și conducerea CNADNR au decis să deschisă circulației 28 de kilometri din șoseaua de mare viteză, după ce lucrările la partea carosabilă au fost încheiate pe lotul I. Astfel, de vineri seară se poate circula între Nădlac și Pecica, însă la ambele capete ale șoselei de mare viteză șoferii vor coborî pe DN7.

La frontieră, autostrada se termină, urmând ca abia în luna iunie 2015 să se facă joncțiunea cu autostrada din Ungaria, care este în lucru. La Pecica, șoferii pot urca pe autostradă de pe DN7, existând un sens giratoriu.

Pentru a se putea da în folosință acest tronson de 28 de kilometri, constructorii au realizat șase kilometri din lotul II, cuprins între Pecica și Arad.

„Lucrările care mai sunt de realizat pe lotul I permit desfășurarea circulației rutiere în siguranță. Circulația va fi permisă diferențiat. Astfel, pe sensul Arad – Nădlac vor circula doar vehicule sub 7,5 tone, pentru că pe drumul de legătură între autostradă și vamă există o singură bandă pe sens, iar tirurile nu pot aștepta controlul de frontieră acolo pentru că ar bloca drumul”, a declarat directorul proiectului autostrăzii Nădlac-Arad, Adrian Adler.

El a spus că se vor continua lucrările pe lotul II, cu termen de finalizare la sfârșitul lunii iunie 2015, perioadă în care ar urma să fie finalizată și autostrada din Ungaria cuprinsă între Nădlac și Mako.

Termenul de finalizare al lotului I este sfârșitul lunii ianuarie 2015, dar lucrările care mai au loc sunt în afara părții carosabile, precum la garduri sau scurgeri pluviale.

Până la finalizarea proiectului, șoferii vor putea circula cu cel mult 100 de kilometri la oră, conform indicatoarelor de restricționare a vitezei amplasate.

Prezent la deschiderea acestui segment din coridorul IV pan-european, directorul general al CNADNR, Narcis Neaga, a spus că după ce a parcurs șoseaua în inspecție a constatat că „lucrările pot fi considerate de calitate”.

El a adăugat că anul acesta au fost deschiși circulației 50 de kiloemtri de autostradă, respectiv 22 de kilometri între Orăștie și Sibiu și 28 între Nădlac și Arad.

„Anul viitor sperăm să dăm în folosință Timișoara – Lugoj, lotul II, care are vreo 26 de kilomeri, cu alte cuvinte să se circule de la Sibiu la Deva, apoi de la Lugoj până la Nădlac. Sperăm să se termine lucrarea de la Deva la Ilia, de asemenea de la Gilău la Nădășelu, deci estimăm 50 de kilometri. Acesta este ritmul de lucru”, a spus Neaga.

Referitor la segmentul Sibiu-Pitești, Neaga a declarat că „studiul de fezabilitate este în evaluare, procedură care se va încheia în ianuarie, iar realizarea studiului va dura 17 luni, după care va avea loc licitația pentru atribuirea lucrărilor”, urmând ca „undeva, în 2018, să înceapă lucrările”.

Construcția Autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărțită în două loturi, pe o distanță totală de aproape 39 kilometri. Primul a fost adjudecat inițial de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul II a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro.

Lucrările de construcție pentru cele două tronsoane au fost deschise în octombrie 2011, termenul de execuție fiind de un an și jumătate.

CNADNR a reziliat la finele anului 2012 contractul pentru construirea primului tronson al autostrăzii, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor, și a atribuit, în decembrie 2013, asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl, un contract de 308 milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea acestora.

CNADNR a reziliat în vara anului trecut și contractul de proiectare și execuție a lotului II după falimentul constructorului Alpine Bau din Austria, comunicând la vremea respectivă că stadiul de execuție a lucrării era de 84,75%. Lotul II al autostrăzii Nădlac-Arad, în lungime de 16,6 kilometri, va fi finalizat tot de asocierea italo-germană Astaldi – Max Boegl.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
O japoneză s-a „căsătorit” cu un personaj AI creat cu ChatGPT
Digi24
Vladimir Putin, anunț în fața a sute de jurnaliști despre negocierile pentru pace
Cancan.ro
Meteorologii Accuweather, anunț de ultimă oră: Pe ce dată vine iarna în București, de fapt
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Mierea miraculoasă din România, mai puternică decât unele antibiotice. Depășește în eficiență multe produse faimoase la nivel mondial
Mediafax
Temperaturi mai scăzute și precipitații ușor excedentare în mai multe regiuni ale țării în următoarele patru săptămâni
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Reacția Turciei după ce forțele sale aeriene au doborât o dronă care a încălcat spațiul aerian
Cancan.ro
GESTUL făcut de nepoata Rodicăi Stănoiu, după a doua slujbă de înmormântare a fostului ministru al Justiției
Ce se întâmplă doctore
Cum arată Narcisa Suciu la mai bine de 15 ani de când a plecat în Finlanda. De ce s-a reîntors în țară? E de nerecunoscut
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Mașini premium SH cu probleme. Expert: „Check engine aprins, beculețe care clipocesc...”
Descopera.ro
Savantul care a riscat TOTUL pentru a salva omenirea
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ce te doare, Bulă? – Mă doare buzunarul, dom doctor …
Descopera.ro
Terra Amata, situl arheologic care spune povestea primilor ingineri ai Europei